اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سریال تمام نشدنی آبگرفتگی معابر در نکا

با بارش روز گذشته در نکا سریال تمام نشدنی آبگرفتگی در معابر و کوچه و خیابان‌ها بار دیگر تکرار شد و همچون سال‌های گذشته مناطق مختلفی از شهر نکا دچار آبگرفتگی شد و انگار سریال آبگرفتگی معابر در نکا تمام شدنی نیست.

سریال تمام نشدنی آبگرفتگی معابر در نکا

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، با توجه به اینکه شهرداری و شورای اسلامی دور قبل نکا برای مهار آبگرفتگی در نکا تلاش فراوان کردند اما انگار این کابوس و جنجال آبگرفتگی معابر در نکا تمام شدنی نیست و با کوچک‌ترین بارندگی شاهد اعتراض مردم هستیم.

آبگرفتگی در معابر و کوچه‌ها در نکا ویژه یک فصل خاص نیست و مصیبتی است که در تمام فصل‌های سال مشهود و قابل لمس است و با کوچک‌ترین بارندگی می‌توان انباشت آب را در کوچه و خیابان‌ها شاهد بود.

در زمان تودیع شهردار گذشته نکا، مرتضی حسنی با ارائه عملکرد خود گفت: تمهیدات لازم برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر همزمان با آغاز بارش‌ها در نکا انجام شده است.

وی اظهار داشت: با همکاری شورای دوره سوم مشکل آبگرفتگی معابر و خیابان‌های نکا برطرف شده است و اکنون مشکل حادی نداریم.

حسنی بیان داشت: 45 میلیارد ریال برای ایجاد کانال‌های زهکشی و کاهش آبگرفتگی در معابر و خیابان‌های شهر نکا هزینه شده است.

وی یادآور شد: ایجاد کانال‌های زهکشی تاثیر فراوانی در هدایت آب‌های سطحی داشت که با انجام آن امسال در فصل بارندگی با مشکلات کمتری در شهر نکا روبرو هستیم و تنها برخی از کوچه‌ها باقی مانده که با سرعت بیشتری در آینده پیگیری شود.

*با کوچک‌ترین بارندگی شاهد آب‌گرفتگی هستیم

می گویند توریستی در باب اخلاق ایرانیان جایی گفت یا نوشت :«اگر یک ایرانی بگوید کاری را امروز انجام می‌دهم احتمال دارد همان روز انجام بدهد ولی اگر بگوید فردا انجام می‌دهم یعنی معلوم نیست کی انجام بدهد» ای کاش این فردا، برای نکایی‌ها زودتر از موعد برسد و شامل حال این موضوع نشود و شهردار و شورای شهر جدید به موقع دست به کار شوند.

این روزها بازار آبگرفتگی در نکا داغ داغ است و با کوچک‌ترین بارندگی شاهد آب‌گرفتگی در معابر و کوچه‌های مختلف شهر هستیم.

کوچک‌ترین بارندگی سبب آب‌گرفتگی و  بسته شدن معابر شده و عابرها زیر شلاق لجن پاشیده شده از زیر چرخ ماشین‌های عبوری، فراری شوند.

*برای رفت و آمدهای فرزندان‌مان به مدرسه نگرانی داریم

لیلا خدادادی یکی از شهروندان نکایی به خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا گفت: بازسازی و نیز درخواست احداث کانال از جمله دغدغه‌های ما در شهر است که با مراجعه مکرر به شهرداری نکا، تفاوتی مدیران شهرداری نگران‌مان کرده است.

وی گفت: با توجه به اینکه خیابان با کوچک‌ترین بارش آبگرفتگی فراوانی دارد برای رفت و آمدهای فرزندان‌مان به مدرسه نگران هستیم.

خدادادی ادامه داد: به‌عنوان نمونه همین با بارش باران روز گذشته کوچه دچار آبگرفتگی شد و پسرم با وضع اسفناکی از مدرسه به خانه آمد در حالی که اگر کانال برون رفت آب در کوچه داشتیم چنین وضعیتی نداشتیم.

*عدم کانال هدایت آب‌های سطحی مردم نکا را با مشکل روبه‌رو کرد

محمد فدایی از دیگر شهروندان نکایی نیز به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: برخی از معابر و کوچه‌های ما راه خروج ندارد و انباشت آب در کوچه و خیابان و عدم کانال هدایت آب‌های سطحی مردم این محله را با مشکل روبرو ساخته است.

وی بیان داشت: ما بدون استثناء در تمام بارندگی ها انباشت آب و آبگرفتگی معابر را داریم و با توجه به تماس های مکرر با شهرداری و شورای شهر تا کنون اقدام جدی در این رابطه صورت نگرفته است.

فدایی با اشاره به وجود برخی زمین‌های کشاورزی و یا در دست ساختمان در حوالی منطقه مایکروویو و مسیر سه راه زاغمرز به سمت پل سیلوی نکا اظهار داشت: این زمین‌های کشاورزی و ساختمانی مشکلات فراوانی را برای ساکنان اطراف به‌ وجود آورده و به‌دلیل اینکه راه خروجی برای آب در این زمین‌ها وجود ندارد، انباشت آب و ورود آن به منازل مردم سبب نگرانی‌های عدیده در این منطقه شده است.

*آبگرفتگی معابر  و خیابان‌ها به‌زودی برطرف می‌شود

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان نکا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا گفت: بارندگی در نکا سبب آبگرفتگی در معابر و کوچه ها شد.

محمد محمدیان افزود: بارندگی شدیدی که از عصر امروز شنبه در نکا همزمان با سایر شهرهای استان اتفاق افتاد معابر و کوچه‌ها را دچار آبگرفتگی و رفت و آمد پیاده را دچار اختلال کرد.

وی اظهار داشت: در منطقه مایکروویو نکا با توجه به از کار افتادن دستگاه پمپ آب این منطقه آبگرفتگی با شدت بیشتری ادامه دارد که ماموران شهرداری و آب منطقه‌ای در حال بررسی و رفع نواقص هستند.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان نکا ادامه داد: تنها مشکل ما در نکا، آبگرفتگی در برخی از معابر و کوچه و خیابان‌های فرعی است که به‌زودی با برنامه‌ریزی مناسب ستاد بحران رفع شود.

اتخاذ راهکار مناسب و تسریع در انجام کانال کشی‌ها در شهر و  جلوگیری از آبگرفتگی دائمی در تمام فصول، از جمله انتظارات مردم از مسئولان شهری است.

به گزارش فارس، چاره‌اندیشی توسط مسئولان برای برطرف کردن معضل آبگرفتگی با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی را امری ضروری است که بی‌توجهی به این موضوع، سبب ایجاد بحران می‌شود.

انتهای پیام/86002/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول