اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور گیلان خبر داد

مرگ 33 راکب موتورسیکلت در گیلان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان مرگ 33 راکب موتورسیکلت این استان در هفت ماه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد کاهش یافته است.

مرگ 33 راکب موتورسیکلت در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید تقی امینی عصر امروز در نشست انتظامی استان گزارشی از روند کاهش تلفات ناشی از مرگ موتورسواران را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه شرایط جغرافیایی و جوی استان و نزدیکی شهرهای گیلان به یکدیگر بیشتر مردم را به استفاده از موتورسیکلت ترغیب می‌کند، اظهار کرد: تمام این عوامل موجب می‌شود تا بیشترین تصادفات موتورسیکلت‌ها در استان در نیمه نخست سال رخ دهد.

وی نقش موتورسیکلت را در چرخه ترافیک مهم دانست و تصریح کرد: به دلیل کم مصرف بودن، موتورسیکلت همواره مورد استقبال اقشار متوسط و کم درآمد به ویژه جوانان قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور گیلان کاهش ضریب ایمنی موتورسیکلت و آسیب‌پذیری راکبان آن در هنگام تصادفات را موجب درصد زیادی از تلفات و ضایعات ناشی از تصادفات ذکر کرد.

وی، از کاهش 21 درصدی فوت‌شدگان ناشی از موتورسیکلت‌سواران در هفت ماه نخست امسال خبر داد.

امینی، تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی با آموزش موتورسیکلت سواران و طرح‌های مداوم برخورد با موتورسیکلت ‌سواران متخلف توانسته است به کاهش 21 درصدی فوت شدگان ناشی از موتورسیکلت‌ها برسد.

وی یادآور شد: طی هفت ماه نخست امسال 33 نفر از موتورسیکلت‌سواران در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند اما این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 نفر کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور گیلان با اشاره به اینکه پیروی و اطاعت از قانون موجب پیشگیری از بروز حوادث تلخ می‌شود، خاطرنشان کرد: استفاده از کلاه ایمنی یکی از راهکارهای ساده و کم هزینه در ایمن‌سازی موتورسیکلت سواران است.

وی با تصریح بر اینکه هر تخلفی بستر یک حادثه است، متذکر شد: امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی شاهد نظم و انضباط ترافیکی و کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/2300/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول