اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طبق یک سنت دیرین

آئین سنتی عزاداری دوازدهم محرم در گوگد برگزار شد

آئین سنتی عزاداری دوازدهم محرم در گوگد برگزار شد.

آئین سنتی عزاداری دوازدهم محرم در گوگد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد رجایی ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی در مسجد جامع گوگد، اظهار کرد: هیچ قطرات اشکی در نزد خدا محبوب‌تر از اشکی نیست که برای سیدالشهدا اباعبدالله‌الحسین(ع) ریخته شود.

وی با بیان اینکه گلپایگان خطه بزرگان و علما و مراجع تقلیدی همچون آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره)، آیات عظام صافی(حفظه الله) و آیت‌الله سید جمال‌الدین گلپایگانی(ره) است، تصریح کرد: این بزرگان شاگردان مکتب امام صادق(ع) هستند.

استاد حوزه علمیه قم و نوه سید جمال‌الدین گلپایگانی خاطرنشان کرد: خیر و صلاح در رسیدن به کمالات انسانی است.

وی با بیان اینکه بعد از رحلت رسول اکرم(ص) جریاناتی اتفاق افتاد که امام حسین (ع) مجبور به قیام و اصلاح در جامعه شد، ادامه داد: قیام امام حسین(ع) برای این بود که اصلاحاتی در جامعه انجام دهد و مردم را به راه راست هدایت کند.

رجایی بر ترویج بیشتر علوم اسلامی و دینی در جامعه تأکید کرد و متذکر شد: باید تلاش کنیم همگی شاگردان و سربازان امام زمان (عج) باشیم و در مکتب ائمه معصوم  بر بنیه علمی و دینی خود بیفزاییم.

وی بر رعایت حجاب بانوان تأکید کرد و یادآور شد: اگر به این باور برسیم که سفارش اهل بیت (ع) به نفع ما و هر مفسده و حرامی به ضرر ما است، توجه بیشتری به سفارشات دینی خواهیم داشت.

به گزارش فارس، بنا به یک رسم و سنت دیرین شهر گوگد در روز 12 ماه محرم و شهادت امام زین‌العابدین (ع) یک پارچه سیاه پوش می‌شود و هیئت‌ها و دستجات عزاداری از صبحگاه روز 12 ماه محرم در حالی که علم‌ها و کتل ها بر دوش عزاداران است و کاروان‌هایی که به صورت نمادین از یاران حسین بن علی (ع) و زینب (س) تشکیل شده است از روستاهای اطراف به مسجد جامع شهر گوگد می‌آیند و با عزاداری و سینه‌زنی و زنجیرزنی به سوگ شهیدان کربلا می‌نشینند و این آیین که با پخش نذورات و قربانی کردن گوسفند همراه است تا اذان ظهر و برپایی نماز جماعت در مسجد جامع گوگد ادامه دارد.

انتهای پیام/63014/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول