اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دلایل به کما رفتن استخر آبیک تشریح شد

فرسودگی لوله‌ها و مخازن استخر آبیک

عضو شورای اسلامی شهر آبیک دلایل تأخیر در تعمیر، بهسازی و مرمت استخر شهرداری آبیک را تشریح کرد.

فرسودگی لوله‌ها و مخازن استخر آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، استخر شهرداری آبیک که به عنوان تنها استخر شهر آبیک محسوب می‌شود، در سال 82 با تصویب شورای اسلامی و شهرداری وقت به بهره‌برداری رسید.

چند ماه پیش زمزمه‌هایی از سوی مردم شهر آبیک مبنی بر تعطیلی استخر و تعمیر و بهسازی آن به گوش رسید و مسئولان شهری قول مساعد دادند که تا چند ماه آینده کار تعمیر و بهسازی به اتمام می‌رسد که موضوع برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی هم‌زمان با انتخابات ریاست‌جمهوری در خردادماه گذشته پیش آمد ولی موضوع استخر از سوی شهردار سابق و شورای اسلامی سابق شهر آبیک پیگیری شده و در حال تعمیر بود تا اینکه شوراهای اسلامی جدید شهر آبیک روی کار آمده و آغاز به کار کردند.

با روی کار آمدن اعضای جدید شورای اسلامی، انتظار مردم شهر آبیک برای تسریع در راه‌اندازی دوباره استخر بیشتر شد به همین بهانه برای اطلاع از آخرین وضعیت موضوع تعمیر و بازسازی استخر شهرداری آبیک با عبدالله ملک‌پور یکی از اعضای شورای اسلامی شهر آبیک به گفت‌وگو نشستیم که از نظرتان می‌گذرد.

فارس: برای چندمین‌بار است که استخر شهرداری آبیک تعمیر و بازسازی می‌شود؟

پس از گذشت 10 سال، نخستین‌بار است که تنها استخر شهرداری آبیک در حال تعمیر و مرمت است.

چند ماه از تعمیر، مرمت و بازسازی استخر گذشته است؟

حدود 11 ماه است که از تعمیر و مرمت استخر شهرداری می‌گذرد ولی همچنان اقدامات اساسی برای تعمیر و نگهداری آن به اتمام نرسیده و همچنان ادامه دارد.

دلایل تعمیر و مرمت استخر شهرداری آبیک چه بود؟

اماکن ورزشی به ویژه استخر به دلیل اینکه محلی است که با آب سر و کار دارد و نیز وجود نم و رطوبت، به طور مستمر به نگهداری و تعمیرات تجهیزات نیاز دارد.

مشکلات عدیده‌ای در تجهیزات استخر شهر آبیک که شامل لوله‌ها و مخازن استخر می‌شود، ایجاد شده بود و شورای اسلامی سابق نیز این مشکل را پیگیری و کار تعمیر را آغاز کرده بود.

پس از روی کار آمدن شورای اسلامی جدید چه تدبیری اندیشیده شد؟

با روی کار آمدن اعضای شورای اسلامی جدید شهر آبیک، سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر آبیک به عنوان مسئولان پیگیری تعمیر و بازسازی استخر، انتخاب شدند و به طور روزانه کار بازدید و نظارت بر تعمیر و بازسازی استخر را بر عهده گرفتند و انجام می‌دهند. همچنین این امر سبب شد در پیشرفت تعمیر و بازسازی استخر تسریع شود.

تاکنون چه اقداماتی برای استخر شهر آبیک صورت گرفته است؟

تمام مخازن استخر اعم از فیلترها، دیگ‌ بخار، بوبلرها، مبدل‌های بخار استخر کوچک و بزرگ، رینگ اصلی آب سرد و گرم استخر کوچک و بزرگ به دلیل پوسیدگی بیش از حد، تعویض شده و از لوله‌های سیاه به گالوانیزه تبدیل شده است.

البته پمپ‌ها، کف‌کش‌ها، جکوزی و سونای خشک و سونای بخار که به خطوط اصلی استخر کوچک و بزرگ و لوله‌های اصلی گرمایشی متصل بودند نیز از لوله سیاه به گالوانیزه تبدیل شده‌اند.

شنیده شده بود که احتمال انفجار در استخر وجود داشته، آیا این موضوع صحت دارد؟

بله. به دلیل فرسودگی و پوسیدگی بیش از حد، احتمال انفجار دیگ‌های بخار در استخر وجود داشته که اگر این مسئله رخ می‌داد، حوادث ناگوار و جبران‌ناپذیری به همراه داشت.

در استخر شهرداری هواکش وجود ندارد، برای این منظور راهکاری اندیشیده شده است؟

بله.همین طور است. در سقف‌ها هیچ هواکشی برای خروج بخار آب استخر وجود نداشت که با تعمیر و مرمت کنونی استخر، 9 تهویه هوا تعبیه و در نظر گرفته شده که نصب می‌شود.

مقرر شده بود 20 آبان استخر شهرداری راه‌اندازی شود، چرا این کار تأخیر افتاد؟

حق با شماست. دلیل این تأخیر این است که مقرر شده بود همه سقف کاذب استخر را پایین بیاوریم و تمام تسمه‌هایی که زنگ زده بود را تعمیر و رنگ‌آمیزی کنیم.

در حین انجام کار یعنی انجام حدود 30 درصد از کار، متوجه شدیم که همه تسمه‌ها پوسیده شده و باید تعویض شود و در صدد هستیم از یک شرکت سفارش تسمه بگیریم و کار نصب تسمه و سقف کاذب جدید استخر را آغاز و به زودی به اتمام برسانیم.

برای تعمیر، مرمت و بازسازی استخر چه میزان اعتبار هزینه شده است؟

سه میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر، مرمت و بازسازی استخر شهر آبیک از سوی شهرداری هزینه شده است.

استخر شهرداری آبیک چه زمانی راه‌اندازی می‌شود؟

به امید خدا تا 10 آذرماه سال جاری استخر شهرداری آبیک راه‌اندازی می‌شود تا مردم این شهر دوباره بتوانند از تنها استخر شهر آبیک که در واقع تنها استخر شهرستان آبیک نیز است، بهره لازم را ببرند.

لازم به ذکر است که احداث یک استخر در شهرستان آبیک جزو مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت دهم به این شهرستان بود که به دلیل نبود اعتبار، چهار ماه است عملیات اجرایی آن راکد مانده است.

امید است با احداث دومین استخر شهرستان آبیک، مردم آبیک از فقر و کمبود استخر خارج شده و با تعطیلی یک استخر، مجبور نباشند به شهرهای همجوار مراجعه کنند.

انتهای پیام/77006/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول