اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری البرز:

شوراهای فرهنگی در روستاهای البرز راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری البرز گفت: به منظور استفاده از عناصر بومی و فرهنگی در روستاها شوراهای فرهنگی در روستاهای استان راه‌اندازی می‌شود.

شوراهای فرهنگی در روستاهای البرز راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آرش بهادری ظهر امروز در نشست شورای فرهنگی روستایی استان البرز اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این مرکز شناساندن و شناسایی فرهنگ‌ها، آداب و رسوم روستاییان و نهادینه‌کردن آنها است.

وی ادامه داد: در این راستا و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده شوراهای فرهنگی در روستاهای این استان راه‌اندازی می‌شوند تا بتوانیم اهداف مورد نظر را محقق سازیم.

این مسئول با بیان این‌که یکی از محورهای فعالیت این شوراها بهره‌مندی از توان عناصر بومی است، افزود: تدابیر لازم برای تشکیل این شوراها در روستاهای واجد شرایط انجام شده است.

بهادری با تأکید بر این‌که استفاده از اندیشه‌ها و تجارب افراد در روستاها می‌تواند در توسعه و شناخت فرهنگ‌های مختلف تأثیرگذار باشد، گفت: نباید آداب و رسوم گذشته در روستاها را به فراموشی بسپاریم چرا که این سنن بخشی از تاریخ ما بوده که باید آن را به عنوان گنجینه نگهداری کنیم.

*را‌ه‌اندازی شوراهای فرهنگی در چند روستا به عنوان پایلوت

وی افزود: با انجام این طرح در چند روستا به عنوان پایلوت می‌توانیم نقاط قوت و ضعف طرح را شناسایی کنیم که در صورت موفقیت این طرح در همه روستاهای استان اجرایی می‌شود.

این مسئول کارشناسی‌شدن تصمیمات و اقدامات و سازماندهی برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و ورزشی در روستاها، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها و ایجاد وحدت رویه در انجام فعالیت‌های فرهنگی را از مهم‌ترین مزیت‌های اجرای این طرح عنوان کرد.

به گفته وی برای اجرای این طرح که به صورت پایلوت انجام می‌شود، مراکز دهستان‌ها با اولویت جمعیت بیش از 500 خانوار مورد هدف است.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول