اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی خبر داد

طرح ملی دو فوریتی بیمه روستایی و عشایر در دستور کار مجلس

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ملی دو فوریتی بیمه روستایی و عشایر در دستور کار مجلس قرار دارد.

طرح ملی دو فوریتی بیمه روستایی و عشایر در دستور کار مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمد رجایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در دانشگاه پیام نور در خصوص طرح ملی و دو فوریتی بیمه روستایی و عشایری اظهار کرد: در این طرح پیشنهاد شده کسانی که بیمه عشایر و روستایی دارند و در سن بازنشستگی هستند اگر 9 سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند، بازنشسته شوند و کسانی که کمتر از 9 سال پرداخت کرده‌اند با پرداخت مابه‌التفاوت به صورت یکجا، بازنشسته شده و حقوق بازنشستگی این افراد متناسب با سال‌هایی که بیمه پرداخت کرده‌اند، تعیین شود.

وی گفت: این طرح در دستور کار مجلس است و در صورتی که روز سه‌شنبه بحث مهم‌تری نباشد این طرح در مجلس مطرح خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد کارخانه سیمان گناباد نیز گفت: فعالیت کارخانه سیمان گناباد به دلیل عدم توان مالی شرکت پیمانکار متوقف شده است.

وی افزود: با رایزنی‌های انجام شده، یک گروه در اصفهان اعلام آمادگی کردند و قرار بر سرمایه‌گذاری 50 میلیارد تومانی این گروه گذاشته شد.

رجایی از عبور خط راه‌آهن چابهار - مشهد از گناباد به طور قطعی خبر داد و افزود: مهم‌ترین مشکل این پروژه عدم تامین اعتبار است.

وی افزود: برای این خط راه‌آهن دو مسیر فردوس به سمت بیرجند و گناباد به سمت بیرجند وجود داشت و با جلسات متعددی که با نمایندگان شهرهای قائن و بیرجند و استاندار خراسان جنوبی صورت گرفت؛ در نهایت سال گذشته در وزارت راه و شهرسازی مصوب شد مسیر راه‌آهن از کال شور - گناباد - قائن - بیرجند و نهبندان به سمت چابهار کشیده شود.

رجایی درباره شروع به کار این پروژه گفت: شروع به کار این خط راه‌آهن از سمت چابهار شروع شده بود اما با توجه به مصوبه هیئت دولت مبنی بر اینکه باید به مراکز استان‌ها خط راه‌آهن کشیده شود وزارت راه و شهرسازی را مجاب کردیم که کار را از سمت گناباد شروع کند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه بالای این خط راه‌آهن گفت: هزینه اجرای این خط راه‌آهن قبل از گرانی‌ها 4 هزار میلیارد تومان بود که بنا به گفته سال گذشته مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای انجام این پروژه همه طرح‌ها را باید متوقف کرد و چهار سال همه بودجه را برای ساخت این راه‌آهن اختصاص داد.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول