اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش رابر:

کتاب باید جزو جدانشدنی سبد کالای خانواده‌ها باشد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رابر گفت: کتاب باید به عنوان همراه همیشگی‌ و جزو جدانشدنی سبد کالای خانواده‌ها باشد.

کتاب باید جزو جدانشدنی سبد کالای خانواده‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رابر، علی افضلی ظهر امروز همزمان با آغاز بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در جمع دانش‌آموزان دبیرستان تاج‌الدینی‌ رابر با اشاره به اینکه دنیای امروز به عصر انفجار اطلاعات معروف است و با تاکید اهمیت و جایگاه کتاب اظهار داشت: نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان اقشار مختلف مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان مورد تاکید است.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا کتاب به عنوان همراه همیشگی‌ و در سبد کالای خانواده‌ها قرار گیرد، عنوان کرد: کتاب دروازه‌ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت است و ارائه کتاب‌های خوب یکی از بهترین ابزارها برای به کمال رساندن انسان‌ها تلقی می‌شود.

این مقام مسئول افزود: کسی که در این دنیا زندگی می‌کند، نمی‌تواند با دنیای کتاب بی‌ارتباط باشد و لازم است با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی‌ با هدیه کتاب به دوستان‌ در پروراندن دانش و کمال سهیم باشیم.

افضلی تصریح کرد: قرآن کریم با دارا بودن پاسخ تمام مسائل و نیازهای مادی و معنوی‌ در طول تاریخ، بهترین کتاب برای عامه مردم‌ به ویژه محققان است.

وی گفت: در روزگار پیشرفت‌های چشمگیر بشر در عرصه‌های دانش و نوآوری و فرهنگ، کتاب نه تنها اهمیت خود را از دست نداده، بلکه گسترده‌‌تر و تازه‌تر شده و جلوه‌های پایدارتری یافته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رابر ابراز داشت: با توجه به نقش کتابخانه‌ها در توسعه و پیشرفت فرهنگ جامعه، مسئولان باید در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی تلاش بیشتری داشته باشند.

افضلی کتاب را یکی از بارزترین جلوه‌های ذوق و اندیشه مردم ایران زمین دانست و اذعان داشت: زیر‌بنای توسعه ملی، میزان دانایی افراد جامعه بوده و کسب دانایی، آگاهی و فراگیری دانش با کتاب میسر می‌شود.

وی افزود: مسئولان ادارات و نهادها باید با برنامه‌های فرهنگی و علمی وسیع و با ایجاد کتابخانه‌های مجهز، کتابخوانی را در جامعه ترویج کنند.

افضلی خاطر نشان کرد: کتاب موجب انقلابی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه شده و در اطلاع‌رسانی برای بیان اندیشه و فرهنگ در جوامع مختلف بسیار مهم است.

‌به گزارش فارس، همچنین امروز قبور مطهر شهدای گمنام رابر توسط مسئولان شهرستان و کتابداران غبارروبی و گلباران شد.

انتهای پیام/2446/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول