اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خبر داد

ایجاد 15 هزار فرصت شغلی در کردستان/ تحقق 50 درصدی تعهدات

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از ایجاد 15 هزار فرصت شغلی از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این استان خبر داد.

ایجاد 15 هزار فرصت شغلی در کردستان/ تحقق 50 درصدی تعهدات

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، مصطفی باغبانیان صبح امروز در جلسه شورای اشتغال دهگلان اظهار کرد: براساس مصوبه شورای عالی اشتغال کشور استان کردستان متعهد به ایجاد 30 هزار فرصت شغلی تا پایان سال‌جاری شده است.

به گفته وی، بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده قرار است، 6 هزار فرصت شغلی در 6 ماهه نخست سال، 9 هزار در 3 ماهه سوم و 15 هزار فرصت شغلی باقیمانده نیز در 3 ماهه چهارم سال ایجاد شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 15 هزار فرصت شغلی برابر با 50 درصد از تعهدات شهرستان ایجاد شده است، بیان کرد: با ایجاد این میزان فرصت شغلی 10 درصد بیش از برنامه ابلاغی رشد عملکردی داشته‌ایم.

قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: شهرستان‌های دهگلان، قروه و دیواندره به ترتیب با تحقق 111 درصد، 106 درصد و 85 درصد تعهدات خود بیشترین فرصت‌های شغلی ایجاد شده را داشته‌اند.

باغبانیان با بیان اینکه سنندج با 65 درصد و سروآباد با 63 درصد کمترین سهم تحقق اشتغال تعهد شده را داشته‌اند، تصریح کرد: سهم استان در زمینه اشتغال‌زایی در سال‌جاری 42 هزار و 208 فرصت شغلی تعیین شده بود که تابستان امسال پس از اصلاح مجدد به 30 هزار فرصت شغلی کاهش یافت.

وی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم سنندج در سال 1388 اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه معظم‌له اشتغال و سرمایه‌گذاری را در استان به عنوان دو دغدغه اصلی مردم مطرح و بر آن تاکید نمودند، باید با گسترش و توسعه تعاونی‌های کارآمد به افزایش ظرفیت‌های اشتغال در استان کمک کنیم.

وی در پایان نگاه دولت یازدهم در حوزه اشتغال و تعاونی‌ها را نگاهی توسعه‌گرا ارزیابی کرد و گفت: قضاوت‌های عادلانه و صدور آرای مبتنی بر قانون در رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی، پاسخگویی سریع به مشکلات مراجعه‌کنندگان، نظارت بر تعاونی‌ها و تلاش در راستای رفع مشکلات موجود در این حوزه از دیگر مواردی است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/79013/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول