اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اعلام کرد

اخذ مجوز به منظور برداشت نمک از دریاچه ارومیه

رئیس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: افراد متقاضی برداشت نمک از دریاچه ارومیه می‌توانند مجوز برداشت نمک را از سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی اخذ کنند.

اخذ مجوز به منظور برداشت نمک از دریاچه ارومیه

حمید رعناقد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به برداشت نمک از ساحل دریاچه ارومیه، اظهار داشت: با توجه به تعیین محدوده و میزان نمک برداشت شده، برداشت نمک از این دریاچه مجاز است.

وی با اشاره به مساحت پارک ملی دریاچه ارومیه، تصریح کرد: 570 هزار هکتار در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی جزو پارک ملی دریاچه ارومیه محسوب می‌شوند.

رعناقد با بیان اینکه پارک ملی دریاچه ارومیه از اهمیت خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اهمیت این دریاچه نه‌تنها از نظر محلی، منطقه‌ای و ملی بلکه از نظر جهانی است.

رئیس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: برداشت مواد معدنی از جمله نمک از دریاچه ارومیه از سال‌های گذشته در بین بومیان منطقه معمول است.

وی ادامه داد: بومیان با استفاده از استخرهای رسوبی در مکان‌های مشخصی اقدام به جمع‌آوری نمک دریاچه می‌کردند.

رعناقد بر لزوم جمع‌آوری نمک‌های خشک پیرامون دریاچه ارومیه تاکید کرد و یادآور شد: با برداشت این نمک‌ها از بروز مشکلات احتمالی در منطقه اطراف دریاچه جلوگیری می‌شود.

وی به زون‌بندی مشخص شده در دریاچه ارومیه برای برداشت نمک اشاره کرد و اذعان داشت: نقاط مشخصی برای این کار در نظر گرفته شده است.

رعناقد اضافه کرد: افراد متقاضی برداشت نمک از دریاچه ارومیه می‌توانند مجوز برداشت نمک را از سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی اخذ کنند.

انتهای پیام/61010/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول