اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی:

سرانه آب در حوزه آبریز دریاچه ارومیه سالانه 500 میلی‌متر مکعب است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: سرانه آب قابل دسترسی در سال به ازای هر نفر در حوزه آبریز دریاچه ارومیه حدود 500 میلی متر مکعب است.

سرانه آب در حوزه آبریز دریاچه ارومیه سالانه 500 میلی‌متر مکعب است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، ارسلان هاشمی در بخش دیگری از اظهاراتش، فعالیت‌های عمرانی این شرکت را در قالب 4 برنامه، 36 طرح و 104 پروژه معرفی و اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی در حال حاضر 3 طرح آبرسانی به مرند، میانه و ‌تبریز را که جزو اولویت‌های فعالیت‌های عمرانی است در دست اجرا و 4 طرح آبرسانی دیگر در سایر مناطق استان را نیز در دست مطالعه دارد.

مدیرعامل آب منطقه‌‌ای آذربایجان‌شرقی تعداد سدهای در حال اجرای این شرکت را با ظرفیت تنظیمی 1558 میلیون متر مکعب 14 مورد اعلام کرد و افزود: تعداد سدهای در حال مطالعه نیز 23 مورد با ظرفیت تنظیمی 291 میلیون متر مکعب آب است که با عنایت به تعامل نزدیک با نمایندگان محترم شهرستان‌های استان قبل از لایحه بودجه سال بعد از ظرفیت قانونی آن برای تأمین نیازهای واقعی استفاده می‌شود.

هاشمی با بیان این که در حال حاضر 86 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در استان آذربایجان‌شرقی در حال اجراست از در دست مطالعه بودن 89 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی توسط این شرکت خبر داد.

هاشمی همچنین در ادامه این جلسه گزارش مبسوطی از تعداد طرح‌های ملی، استانی و استانی ویژه، اعتبارات مصوب و مورد نیاز سال 93 و سال‌های آتی برای خاتمه آنها ارائه داد و اولویت‌های این شرکت در خصوص طرح های آبرسانی، سدسازی، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و ساماندهی رودخانه‌ها را برشمرد.

وی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص طرح انتقال آب شرب و صنعت به مناطق واقع در حاشیه دریاچه ارومیه، تأمین نیازهای شرب 22 شهر و 286 روستای محدوده طرح، تأمین نیاز آبی مراکز صنعتی بویژه منطقه آزاد و شهر صنعتی 10 هزار هکتاری بعثت، تعادل‌بخشی آبخوان‌ها و تراز سطح ارومیه، احیای شوره‌زارهای حاشیه دریاچه ارومیه با پساب طرح انتقال آب را از جمله مزایای این طرح اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی در ادامه، سرانه آب قابل دسترس سالانه به ازای هر نفر را در حوزه آبریز دریاچه ارومیه را حدود 500 میلی متر مکعب در سال اعلام کرد و ضرورت تسریع در اجرایی شدن طرح‌های انتقال آب از سایر حوضه‌ها برای تأمین نیازهای آبی در سال‌های آتی را تشریح کرد تا با توجه به اقدامات زیربنایی نمایندگان و مسئولان استان و شرکت برای تأمین و تجهیز منابع مالی از فاینانس، BOT و سایر مکانیزم‌های مالی، نیازها و خواسته‌های به حق مردم استان تحقق یابد.

محمد اسماعیل سعیدی، رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از بانیان جلسه ضمن اعلام آمادگی نمایندگان استان برای رفع موانع و چالش‌های آب و برق با توجه به الزامات سرمایه‌گذاری و توسعه در سال‌های آتی را مورد تأکید قرار داد.

در این جلسه همچنین رضا رحمانی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر، محمدعلی مددی نماینده مردم میانه، شهروز افخمی، نماینده مردم ملکان و لیلان و مهندس فلاح، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی به طرح نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و خواستار رفع مشکلات حوزه‌های انتخابیه و توجه جدی به مطالبات مردمی شدند.

یادآور می‌شود جلسه مشترک مدیران عامل شرکت‌های تابعه و وابسته وزارت نیرو در آذربایجان شرقی با مجمع نمایندگان استان توسط شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در این استان تشکیل شده بود.

انتهای پیام/60002/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول