اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

شرایط 290 سفره آبی در کشور بدتر از دریاچه ارومیه است

ئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در برهه کنونی شرایط 290 سفره آبی در کشور بدتر از دریاچه ارومیه است که باید برای آنها فکری شود.

شرایط 290 سفره آبی در کشور بدتر از دریاچه ارومیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، معصومه ابتکار عصر امروز در کارگروه آمایش و محیط زیست استان سمنان اظهار داشت: مسائل مربوط به محیط زیست باید در راستای امور کلان و اولویت‌دار کشور دیده شود.

وی تصریح کرد: اگر جنگ سنتی محیط زیست و توسعه در کشور راه بیفتد و این دو مقابل هم قرار گیرند، نتیجه‌ای جز وضع فعلی دریاچه ارومیه نخواهد داشت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه 290 سفره آبی در اقصی نقاط کشور امروز شرایطی بدتر از دریاچه ارومیه دارند، اضافه کرد: دریاچه ارومیه به این سبب که در سطح قرار دارد می‌توان وضع آن را با چشم مشاهده کرد اما شرایط نامساعد سفره‌های آب زیرزمینی دیده نمی‌شود.

ابتکار متذکر شد: در شاخص‌های جهانی عملکرد محیط زیست، متاسفانه در 8 تا 10 سال اخیر، 63 رتبه جهانی در این زمینه سقوط کرده‌ایم و واقعیت‌های داخل نیز همین را نشان می‌دهد.

ابتکار افزود: آلودگی هوا در شهرهای بزرگ باید مدنظر قرار گیرد و در استان سمنان نیز فعالیتهایی انجام شود تا این استان با انجام اقدامات پیشگیرانه به دشواری‌های امروز برخی شهرها از جمله اهواز دچار نشود.

* سکون هوا و بارش باران؛ علل واقعه اخیر اهواز

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با بیان اینکه سکون هوا و بارش باران علل اصلی واقعه اخیر اهواز بوده است، گفت: در این شهر در کمتر از 3 ساعت، 6 هزار نفر به مراکز اورژانس مراجعه کرده‌اند و حتی بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانها به اجبار پذیرشی نداشتند.

ابتکار افزود: در همین راستا تشخیص داده شد که 600 نفر باید بستری شوند و این نشان می‌دهد که در زمینه آلودگی هوا باید بیش از گذشته مراقب بود.

وی تصریح کرد: وضع هوا مدتهاست که در کشور خیلی بد بوده و بی‌توجهی‌ها در زمینه آلایندگی‌های زیست محیطی نیز به این امر دامن زده است.

این مسئول گفت: سکون هوا و سپس رطوبت و بارندگی در اهواز زمینه‌ساز شرایط نامناسب اخیر شد که چندان مورد پذیرش نیست.

ابتکار همچنین با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به معنای واقعی کلمه باید دولت راستگویان باشد، یادآور شد: اطلاعات مورد نیاز باید به مردم داده شود و البته نمی‌خواهیم نگرانی در مردم ایجاد کرده و به تشویش اذهان عمومی بپردازیم.

* 45 تالاب خشک شده در کشور شناسایی شد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از شناسایی 45 تالاب خشک شده در کشور خبر داد و گفت: این تالاب‌ها به طور عمده منشأ ریزگردهاست.

ابتکار افزود: تالابهایی که خشک می‌شوند می‌توانند منشأ ریزگردها باشند و باید نسبت به احیای آنها اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: فعالیتهای دامداری و مرتع‌داری بدون برنامه مدون و نظام‌مند نیز سبب فرسایش شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان اضافه کرد: بهره‌برداری غیراصولی از معادن نیز تشدید کننده شرایط نامساعد فعلی است و به همین دلیل در این حوزه نیازمند تمهیدات ویژه‌ای هستیم.

انتهای پیام/2249/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول