اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حسینیه سیدالشهدا (ع) سرپل‌ذهاب:

الگو گرفتن از قیام امام حسین (ع) موجب پیروزی انقلاب شد

مسئول حسینیه سیدالشهدا (ع) سرپل‌ذهاب گفت: ملت ایران با الگو گرفتن از قیام امام حسین (ع) توانسته‌اند برگ‌های زرینی به تاریخ پرافتخار این سرزمین بیفزایند که پیروزی انقلاب اسلامی نمونه ارزشمند و بارز این موضوع است.

الگو گرفتن از قیام امام حسین (ع) موجب پیروزی انقلاب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سرپل‌ذهاب، حسینیه سیدالشهدا (ع) محله فولادی واقع در شهرستان سرپل‌ذهاب، قدیمی‌ترین حسینیه این شهرستان است و قدمت آن حدوداً به یک قرن می‌رسد.

حسین فولادی، خادم‌الحسین و مسئول حسینیه سیدالشهدا (ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سرپل‌ذهاب اظهار داشت: حرکت سیدالشهدا (ع) در تاریخ اسلام و در تاریخ بشریت یک اقدام بی‌نظیر است که پس از گذشت قرن‌ها هر روز بیشتر از قبل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فولادی تاکید کرد: در قیام اباعبدالله‌الحسین (ع) موضوعات مختلفی وجود دارد و درس‌های آموزنده آن تا ابد ماندگار خواهد بود که یک پشتوانه قوی، محکم و کامل برای ارائه مبانی و اصول ارزشمند انسانی به بشریت است.

این استاد دانشگاه با اشاره به ارادت ایرانیان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، گفت: ایرانیان همواره ارادت خویش را به اهل بیت (ع) نشان داده‌اند و با الگوبرداری از شخصیت و رفتار ائمه اطهار (ع)، جزو بهترین مردمان در جهان بوده‌اند.

مسئول حسینیه سیدالشهدا (ع) سرپل‌ذهاب با تاکید بر اینکه هیئت‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) ظرفیت عظیم و بی‌بدیل انسان‌سازی هستند، افزود: هیئت‌های عزاداری امام حسین (ع) بهترین فرصت را در اختیار دارند تا زیباترین مفاهیم و آموزه‌های بشری را با شیوه‌ای صحیح به نسل جوان منتقل کنند.

فولادی خاطرنشان کرد: ملت ایران با الگو گرفتن از قیام امام حسین (ع) توانسته‌اند برگ‌های زرینی به تاریخ پرافتخار این سرزمین بیفزایند که پیروزی انقلاب اسلامی نمونه ارزشمند و بارز این موضوع است.

وی اذعان داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌توان صراط مستقیم را با استفاده از آموزه‌های دین اسلام به افراد جامعه و جوانان نشان داد.

فولادی عنوان کرد: روحانیت نقش موثری در جامعه و برگزاری مراسم‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) دارد، چراکه علما و روحانیان با اشراف خود به موضوعات دینی، مسائل شرعی و واقعه عاشورا را برای مردم بیان می‌کنند و موجب می‌شوند مردم از این حرکت عظیم، درس‌های زیادی فرا بگیرند.

این استاد دانشگاه مداحی را عرصه مدیحه‌سرایی اهل بیت (ع) دانست و متذکر شد:‌ مداحان می‌توانند با اشعار مناسب موجب جذب جوانان به ‌سوی هیئت‌ها شوند.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول