اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تاکستان:

دشمن از پایبندی شیعه به مکتب عاشورا در هراس است

امام جمعه تاکستان گفت: وفاداری ملت ایران اسلامی به آرمان‌های انقلاب اسلامی برگرفته از عمل به مکتب سرخ و لاله گون عاشورایی است و دشمنان به خاطر این پایبندی در هراس و ترس احاطه شده‌اند.

دشمن از پایبندی شیعه به مکتب عاشورا در هراس است

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین آیت‌الله علی اسلامی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر تاکستان در مصلی نماز جمعه این شهر ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان را تسلیت گفت و اظهار داشت: صبر زینب (س) پس از مشاهده داغ برادر و دیگر کاروانیان عاشورا بسیار عظیم و غیر قابل وصف است و این بانوی فضائل پیام‌آور حماسه کربلا پس از قیام بودند.

امام جمعه شهر تاکستان افزود: علاقه و ارادت شیعه به خاندان حسینی و واقعه پرسوز و غم عاشورا امروز نمادی برای عزت و آبرومندی در جهان است و فرهنگ کربلا به عنوان الگوی جامعه اسلامی باقی و زنده همچنان با گذشت هزاران سال از زمان وقوع پابرجا باقی مانده است.

اسلامی تأکید کرد: بهره‌گیری و درک آنچه از مصایب بر خاندان رسول‌الله در قیام عاشورا گذشته است دل و قلب‌های تپنده را در سالروز اقامه عزا به جوشش در آورده است و ملت شیعه ایران روز گذشته این ارادت و جان نثاری را به دنیا ثابت کرد.

وی به برگزاری آیین‌های شکوهمند عزاداری در جای جای میهن اسلامی در ایام دهه نخست محرم پرداخت و ابراز داشت: مصایب اهل بیت اباعبدالله مسئله‌ای نیست که با گذشت زمان کمرنگ و کم اثر شود بلکه کربلا حقیقی فراموش نشدنی در اختیار جوامع شیعی امروز قرار دارد.

امام جمعه تاکستان به ضرورت شناسایی حق و باطل در جامعه کنونی به عنوان اصل مورد توجه اشاره کرد و افزود: امروز اقشار مسلمانان به ویژه شیعیان باید با درک اصلی از دین و اثبات حقیقت کفر باید باطل را در جای خود شکست داده و پرچم اسلام و ولایت را در جهان برافراشته و غیرتمندانه حفظ کنند.

اسلامی ادامه داد: ادامه راه حسینی بی‌تردید با شناخت و بصیرت محقق شده و استمرار پیدا می‌کند.

امام جمعه شهر تاکستان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر پیام قیام عاشورایی امام شیعیان در کربلا بوده است، تصریح کرد: وفاداری ملت شیعه ایران اسلامی به آرمان‌های انقلاب اسلامی نیز برگرفته از عمل به مکتب سرخ و لاله گون عاشورایی است و دشمنان به خاطر این پایبندی در هراس و ترس احاطه شده‌اند.

اسلامی از اجتماع پرشور شهروندان تاکستانی برای چهارمین سال متوالی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تقدیر کرد و افزود: با برنامه و هماهنگی‌های صورت گرفته مراسم عزاداری پرشور و منسجم شهروندان شهر تاکستان طی دو روز گذشته با پوشش مناسب رسانه ملی به انجام رسیده است که از این بابت از اصحاب رسانه فعال در ایام شور حسینی تقدیر و تشکر می‌شود.

انتهای پیام/77005/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول