اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه کرج:

وظیفه امروز شیعه افزایش بصیرت و آگاهی است

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه شهرستان کرج گفت: امروز شیعیان به ویژه نسل جوان وظیفه دارند که با افزایش آگاهی و بصیرت، خود را برای مقابله با تهاجم فرهنگی بیش از گذشته آماده کنند.

وظیفه امروز شیعه افزایش بصیرت و آگاهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج نماز سیاسی- عبادی جمعه این شهرستان امروز نیز با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی، مسئولان شهری و عزاداران حسینی (ع) برگزار شد.

آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های دوم نماز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی و تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت: شیعیان جهان امسال نیز با اقامه عزا و برگزاری مراسم سوگواری بار دیگر بر پیروی از فرهنگ عاشورا تاکید کردند.

وی تصریح کرد: مردم ولایی ایران اسلامی به ویژه استان البرز نیز با برگزاری باشکوه مراسم دهه نخست محرم ثابت کردند که تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب و کینه‌ورزی بدخواهان هرگز باعث نمی‌شود که آنها دست از راه عاشورا و ولایت بردارند.

* سرانه کتابخوانی در ایران پایین است

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته کتابخوانی گفت: متاسفانه سرانه مطالعه در کشورمان پایین است و باید با فرهنگ‌سازی و افزایش امکانات نسل جوان را به این کار مهم فرهنگی تشویق کرد.

حسینی همدانی ادامه داد: وظیفه امروز شیعیان که در معرض تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب قرار دارند، این است که با افزایش آگاهی و بصیرت خود، همواره برای مقابله با توطئه‌ها آماده باشند.

وی افزود: تحقق این مهم با افزایش کتابخوانی و مطالعه میسر است و باید برای رسیدن به میزان مطالعه مطلوب در جامعه نهادهای متولی امور فرهنگی زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

خطیب جمعه کرج تاکید کرد: مسلمانان به ویژه شیعیان باید متفکر و اهل اندیشه و نظر باشند و با داشتن جامعه‌ای آگاه و با بصیرت می‌توانیم در برابر توطئه‌ها مقاومت کنیم.

حسینی همدانی در پایان تاکید کرد: خود مردم نیز وظائف مهمی در این حوزه بر عهده دارند و می‌توانند با ترویج فرهنگ وقف کتاب و در اختیار گذاشتن کتاب‌های شخصی خود به دیگران، در تشکیل جامعه‌ای با بصیرت سهم زیادی داشته باشند.

انتهای پیام/2302/خ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول