اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

بسیج، میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامى است

امام جمعه نیکشهر گفت: بسیج، میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامى است که تربیت‏ یافتگان آن، نام و نشان در گمنامى و بی‌نشانی گرفته‏‌اند.

بسیج، میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامى است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع الزهرا (س) نیکشهر ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: از جمله درس‌هاى مکتب امام حسین(ع) که نباید به فراموشى سپرده شود، امر به معروف و نهى از منکر است.

امام جمعه نیکشهر بیان کرد: از آیات و روایات و بلکه اندیشه و تجربه بر می‌آید که امر به معروف و نهی از منکر  بیشترین نقش و اثرگذارى را در تقویت بنیه‏ى اعتقادى، سیاسى و فرهنگى در راستای تأمین سلامت حیات اجتماعى بشر مى‏تواند داشته باشد.

وی با اشاره به آغاز هفته بسیج گفت: مسئولان تنها با پشتوانه بسیج است که مى‏توانند به تمامى تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون آمریکا می‌شود به زندگى مسالمت‏ آمیز توأم با صلح و آزادى رسید.

خطیب نماز جمعه نیکشهر اذعان داشت: حضور بسیجیان در صحنه‏‌ها موجب مى‏شود که ریشه مستکبران پول‏پرست‌ها و متحجران در تمامى ابعاد از بیخ و بن قطع شود.

وی اضافه کرد: بسیج، میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامى است که تربیت‏یافتگان آن، نام و نشان در گمنامى و بى‏نشانى گرفته‏اند.

لطفیان سرگزی ادامه داد: بسیج، لشکر مخلص خدا است که دفتر تشکیل آن‏را همه مجاهدان، از اولین تا آخرین امضا کرده‌اند، ملتی که در خط اسلام ناب محمدى(ص) و مخالف با استکبار و پول‏پرستى و تحجرگرایى و مقدس‏نمایى است،و شعار او و نقشه راه او هیهات من الذله است  باید همه افرادش بسیجى باشند.

خطیب نماز جمعه نیکشهر گفت: در ایام محرم و صفر، ملت عزیز ما باید روح حماسه را، روح عاشورایى را، روح نترسیدن از دشمن را، روح توکل به خدا را، روح مجاهدت فداکارانه در راه خدا را، در خودشان تقویت کنند و از امام حسین(ع) مدد بگیرند.

وی افزود: مجالس عزادارى براى این است که دلهاى ما را با حسین‏بن علی (ع) و اهداف آن‏ بزرگوار نزدیک و آشنا کند.

امام جمعه نیکشهر با اشاره به فواید اصل انجام مذاکرات‏ و افزایش پشتوانه تجربى ملت‏ خاطرنشان کرد: من فکر نمى‏کنم از این مذاکرات آن نتیجه‏ اى را که ملّت ایران انتظار دارد، به‏دست بیاید، لکن تجربه‏اى است و پشتوانه تجربى ملت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد؛ ایرادى ندارد، اما لازم است ملت بیدار باشد.

وی افزود: دشمنى آمریکا با ملت ایران و با جمهورى اسلامى اصلاً حول محور هسته‏اى نیست؛ این خطا است اگر خیال کنیم که دعواى آمریکا با ما سرِ قضیه هسته ‏اى است؛ نه، قضیه هسته‏ اى بهانه است؛ قبل از این‏که مسأله هسته‏‌اى مطرح باشد، همین دشمنی‌ها، همین مخالفت‌ها از اول انقلاب بود؛امریکا با وجود جمهورى اسلامى و با نفوذ و اقتدار جمهورى اسلامى و با تفکر بسیجی مخالف است.

لطفیان سرگزی با اشاره به روز کتاب و کتابخوانی اضافه کرد: کتاب مثل نان و وسایل معیشتىِ لازم، تولید کتاب خوب در عرصه‏ هاى فکرى مختلف مورد توجه قرار گیرد، سنت کتابخوانى همگانى ‏شود و نقد و بررسى کتاب و توجه به نیازها و خلاهاى جامعه مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/75004/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول