اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

کربلا در تاریخ خودش تمام نمی‎شود/ شرایط مقدس با راه نامقدس همخوانی ندارد

استاندار گلستان گفت: امام حسین (ع) یک راهبرد پیشگویانه است چنانکه تاریخ کربلا در تاریخ خودش تمام نمی‎شود؛ بلکه امری مستمر، تداوم‎بخش و نافذ برای آینده است.

کربلا در تاریخ خودش تمام نمی‎شود/ شرایط مقدس با راه نامقدس همخوانی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن صادقلو عصر امروز در جمع عزاداران شرق گلستان اظهار داشت: امام حسین (ع) در حقیقت چراغ هدایت و کشتی نجات است و این راهبرد تا زمانی که زمینه حکومت عدل الهی امام عصر (عج) برقرار شود ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد سیدالشهدا (ع) لبیک به راهبرد امام حسین (ع) است، تصریح کرد: روح ایثارگری که با تجمع عزاداران در سراسر کشور ایجاد شده نماد پیروی از راهبرد امام حسین (ع) است.

اخلاق، متن آموزه‎های اسلام است

استاندار گلستان با اشاره به جلوه‎های اخلاق در کربلا یادآور شد: امام حسین (ع) و یارانش به زیبایی در کربلا جلوه‎های اخلاق را به نمایش گذاشتند.

صادقلو با بیان اینکه اخلاق بُعد سوم آموزه‎های اسلام است، خاطرنشان کرد: آموزه‎های اسلام در اعتقادات، احکام و اخلاق است که جوهره این موارد در اخلاق نشان داده می‎شود.

وی با تأکید بر اینکه اخلاق، متن آموزه‎های اسلام است، افزود: چه گفتن و چگونه گفتن نمایانگر اخلاق هر یک از انسان‎هاست، خداوند متعال چگونه سخن گفتن را با نزول سوره حمد به انسان فرا داد.

فرهنگ عاشورا پایه‎گذار فرهنگ مقاومت است

استاندار گلستان با بیان اینکه اقامه نماز یک اصل اساسی است، ابراز داشت: روزانه 40 بار رحمان و رحیم می‎گوییم لذا اگر اخلاق و رحمانیت در زندگی و حرکات انسان پدیدار نشود نشان می‎دهد که با اقامه صلوه فاصله داریم.

صادقلو اضافه کرد: هر پیامی از کربلا بوی ذلت بدهد با متن کربلا سازش ندارد، هر مدیحه‎ای از کربلا بوی حقارت دهد هیچ موافقتی با متن کربلا ندارد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورا پایه‎گذار فرهنگ مقاومت و ذلت‎ناپذیری است، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) پیش از آنکه تشنه آب باشد تشنه لبیک است و شاخصه لبیک گفتن به امام در باور کردن مبانی و در مسیر آن حرکت کردن است.

شرایط مقدس با راه نامقدس همخوانی ندارد

استاندار گلستان با بیان اینکه امام حسین (ع) همواره با ظلم در ستیز بوده است، گفت: ما اگر لبیک‎گو هستیم باید تا زمانی که در عرصه جهانی ندای از بین بردن راه حسین وجود دارد با آن در خصم باشیم.

صادقلو با تأکید بر اینکه شرایط مقدس با راه نامقدس همخوانی ندارد، خاطرنشان کرد: برخی می‎خواهند اهداف مقدس را از مسیر نامقدس طی کنند که چنین چیزی در فرهنگ عاشورایی جایی ندارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا اسارت و تن دادن به ذلت نیست، ادامه داد: مقابله با باطل، احیای حق، پافشاری برای حقیقت و نپذیرفتن ذلت پیام فرهنگ عاشوراست.

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه اگر اخلاق بر مدیران حاکم نشود، خدمت حاصل نخواهد شد، گفت: مردم ما دارای درک و شعور هستند، حدود و ارتباط و تعامل خود را با منطق، قانون و مقررات تنظیم می‎کنند.

صادقلو با بیان اینکه تراز شدن با رهبری یک مسئولیت است، اظهار داشت: حکومت جوهره عدالت است و در عدالت آنچه محقق می‎شود برای مردم است.   

انتهای پیام/83001/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول