اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با تاسوعای حسینی

بیجار غرق در ماتم علمدار کربلا شد/ امروز آب شرمنده حضرت عباس شد

امروز ایران اسلامی داغدار سقا و سردار کربلاست و بیجار نیز همچون تمامی اقصی نقاط ایران غرق در ماتم علمدار رشید کربلا است.

بیجار غرق در ماتم علمدار کربلا شد/ امروز آب شرمنده حضرت عباس شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، امروز مردم این شهرستان، مویه‌کنان با برپایی خیمه‌های عزاداری و دسته‌جات وفاداری خویش را به مکتب حسینی بار دیگر به اثبات رساندند. سردار رشید کربلا امروز با دست دادن با خدا، دستان خویش را از دست داد تا دست نامردان از اسلام ناب محمدی برای همیشه کوتاه شود.

امروز روزی است که حضرت عباس سردار رشید کربلا با دست آب را تکان داد تا بعد کوفیان نگویند «حسین» را کشتیم و آب از آب تکان نخورد.

امروز کربلای حسینی غرق در عطر یاس شد و هنگامه جانبازی و رشادت‌های حضرت عباس علمدار رشید کربلا است، امروز روز شرمندگی آب و مشک آب و واژه عطش در مقابل دریای ادب حضرت عباس است.

دیدن دسته‌های عزاداری در سوگ و ماتم سپه‌دار رشید کربلای حسینی و نوای یا ابوالفضل تمام غربت امام حسین(ع) و یاران با وفایش را نمایان می‌سازد.

کردستان و خطه مذهبی بیجار گروس با برپایی دسته‌جات در قالب سینه‌زنی و زنجیرزنی و گل‌گیری، آزادگی و آزادمردی سالار شهیدان امام حسین(ع) به جهانیان را دیگر بار بیان کرده تا درسی باشد، برای آزاد‌اندیشی و آزادمردیشان.

شور وفاداری دلدادگان مکتب حسینی به امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) «قمر بنی‌هاشم» در بیجار با برپایی دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی و گل‌گیران نمود پیدا می‌کند.

جای جای شهر بیجار غرق در سوگ و ماتم است، از کودک و جوان تا پیرمردان و سالمندان همه با شرکت در مراسم‌ها و دسته‌جات عزاداری ارادت خود را به مکتب حسینی، حسینی‌وار می‌رسانند.

میان عزاداران جوانی با لباسی مزین به نام نامی حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) که در میانه دسته زنجیر غم را بر دوش می‌زند پای برهنه با وجود سرمای شدید با چشم‌های پر از اشک نوحه‌خوان سقای حرم میر سپه‌دار نیامد، علمدار نیامد... زنجیر زنان راه می‌رود.

حضور جوانانی همچون این جوان عزادار در دسته‌های عزاداری به چشم می‌آید، کجایند دشمنان مکتب حسینی تا ارادت جوانان به اهداف مکتب و آرمان سالار شهیدان را ببینند؟

جوانی سینه می‌زند، آن یکی زنجیر، دیگری در میان گل‌گیران عزادار است و یکی نذری پخش می‌کند که تمامی صحنه‌ها نشان از وفاداری به نهضت و قیام عاشورای حسینی است.

تعزیه‌خوانان، جوانانی که پای علم‌های برافراشته منتظرند تا نوبت دلدادگی و اظهار ارادتشان فرا رسد و علم‌ها را به یاد رشادت علمدار کربلا بر دوش گذارند.

امروز همگان در ماتم و عزاداری سردار بافای دشت کربلا حضرت عباس(ع) در سوگ نشستند و در غم غربتش ناله‌ها سردادند.

 

انتهای پیام/79015/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول