اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در عاشورای حسینی

جوانان زرندی با پای برهنه برای سیدالشهدا (ع) عزاداری کردند

بسیاری از جوانان و نوجوانان زرندی در عاشورای حسینی با پای برهنه برای سیدالشهدا (ع) عزاداری کردند.

جوانان زرندی با پای برهنه برای سیدالشهدا (ع) عزاداری کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، بسیاری از جوانان و نوجوانان زرندی در عاشورای حسینی با پای برهنه برای سیدالشهدا (ع) عزاداری کردند و به سر و سینه زدند.

همزمان با عاشورای حسینی شهرستان زرند یکپارچه غرق در ماتم و عزا شده است.

انبوه قشرهای مختلف مردم عزادار شهرستان زرند به ویژه جوانان و نوجوانان در حالی که لباس عزا به تن داشتند از نخستین ساعات صبح امروز در قالب هیئت‌های مذهبی با حضور در حسینیه‌ها و تکیه‌ها  پس از قرائت زیارت عاشورا در سوگ شهادت سرور و سالار شهید حضرت امام حسین (ع) اشک ماتم ریختند.

عزاداران زرندی به همراه امام جمعه، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان اجرایی و قضایی با حضور در میدان فردوسی و قرائت زیارت ناحیه مقدسه به عشق حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش آیین‌های سوگواری برگزار کردند.

هئیت‌های عزادار حسینی از نقاط مختلف شهر زرند خود را به میدان فردوسی رساندند و با سر دادن فریادهای حسین (ع)، حسین (ع) عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) به ویژه حضرت سیدالشهدا (ع) به نمایش گذاشتند.

عزاداران با بلند شدن بانک اذان نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز امام حسین (ع) به جماعت اقامه کردند. حضور کودکان با لباس‌های ویژه و پیشانی‌بند حال و هوای ویژه‌ای به مراسم عزاداری داده بود و بسیاری از جوانان و نوجوانان با پای برهنه در دسته‌های عزاداری حضور داشتند.

بسیاری از بیماران و کهنسالان با عصا و ویلچر به عشق امام حسین (ع) خود را به مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) رساندند.

همچنین سوگواران ولایتمدار و پیروان اهل بیت (ع) در شهرهای خانوک، ریحان‌شهر و یزدان‌شهر، بخش‌ها و روستاهای شهرستان زرند در غم غافله‌سالار کربلا و یاران باوفایش با به راه انداختن دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در سوگ فرزند حضرت فاطمه زهرا (س) اشک ماتم ریختند.

در عاشورای حسینی مکان‌های مذهبی از جمله امامزاده عبدالله مطهرآباد شاهد حضور خیل عظیم هیئت‌های مذهبی و دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در سوگ شهادت امام حسین (ع) بود.

در برخی روستاهای این منطقه عزاداران حسینی در سوگ واقعه جانسوز کربلا با برپایی آیین‌های عزاداری و روضه‌خوانی در فضایی معنوی و عشق به امام حسین (ع) به سوگ شهادت تشنه لبان کربلا نشستند.

در این آیین تبیین فلسفه قیام عاشورا توسط روحانیون و سخنرانان انجام شد و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با نوحه‌خوانی و ذکر مصیبت واقعه کربلا به مرثیه‌سرایی پرداختند.

انتهای پیام/80022/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول