اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت غم‏بارترین روز محرم

هیئت‏های عزاداری دانش‏آموزی در شاهرود گردهم آمدند

هیئت‏های عزاداری دانش‏آموزی از مدارس شاهرود با راه‏اندازی دسته‏های سینه‏زنی در سوگ سالار شهیدان عزاداری کردند.

هیئت‏های عزاداری دانش‏آموزی در شاهرود گردهم آمدند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، رئیس سازمان بسیج دانش‏آموزی شهرستان شاهرود پیش از ظهر امروز در حاشیه اجرای این برنامه اظهار کرد: در گرامیداشت ایام سوگواری سالار شهیدان، دسته‏های عزاداری دانش‏آموزی با همکاری آموزش و پرورش شاهرود در شهرستان برپا شد.

محمدمهدی اسماعیلی افزود: دسته‏های سینه‏زنی دانش‏آموزی در قالب هیئت‏های حضرت علی‏اکبر(ع) با پرچم و بیرق‏های عزاداری با حرکت از واحدهای مقاومت بسیج، در نهایت در مدرسه قلعه شاهرود اجتماع کردند.

رئیس سازمان بسیج دانش‏آموزی شهرستان شاهرود تصریح کرد: این دسته‏های دانش‏آموزی با سینه‏زنی در سطح شهر با قافله‏سالار عشق هم‏دردی و با حرکت خود تأکید کردند که بعد از یک هزار و 400 سال هنوز عاشورا زنده است و فراموش نخواهد شد.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: در پایان این مراسم، دسته‏های عزاداری با حضور در مدرسه قلعه شاهرود ضمن قرائت زیارت عاشورا و مداحی مداحان دانش‏آموز، از سخنرانی خطیبان بهره‏مند شدند.

وی بیان کرد: در این مراسم، بیش از 500 دانش‏آموز در قالب هیئت‏های عزاداری حضرت علی‏اکبر(ع) بسیج دانش‏آموزی شاهرود حضور داشتند.

رئیس سازمان بسیج دانش‏آموزی شهرستان شاهرود همچنین با اشاره به برپایی مراسم تعزیه‏خوانی در واحدهای مقاومت بسیج دانش‏آموزی گفت: در واحدهای مقاومت امیدان آیت‏الله طالقانی، پویندگان مبارزان، بهارستان و حافظ و پیشگامان امام علی(ع) و شهید بهشتی مراسم تعزیه‏خوانی با حضور دانش‏آموزان برگزار شد.

ماشین‏نویسی با مضامین عاشورا در شاهرود انجام شد

همچنین به مناسبت ایام عزاداری سالار شهیدان، برنامه ماشین‏نویسی با مضامین مذهبی و محرم به همت پایگاه‏های بسیج شاهرود انجام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، مسئول اجرای این طرح در شاهرود پیش از ظهر امروز در حاشیه عملیاتی شدن آن اظهار کرد: در جهت ترویج فرهنگ دینی و حفظ شعائر اسلامی و فضاسازی ماه محرم در شاهرود، برنامه ماشین‏نویسی به همت پایگاه‏های بسیج انجام می‏شود.

محمدقاسم مؤیدی افزود: در این برنامه، پایگاه‏های بسیج امام سجاد(ع)، امام حسن عسگری(ع) و عاشقان ولایت از حوزه علی و پایگاه شهید رجایی از حوزه خاتم‏الانبیا (ص) اقدام به ماشین‏نویسی می‏کنند.

وی تصریح کرد: بسیجیان با اسپری رنگی و کلیشه‏هایی با مضامین محرم و عزاداری سالار شهیدان، خودروهای عبوری را به رنگ و بوی محرم مزین می‏کنند.

مویدی خاطر نشان کرد: این ایستگاه‏ها در چهار راه دادگستری، میدان ولایت، بلوار علامه مجلسی و میدان امام حسین (ع) شاهرود برپا شده و تا 11 محرم ماشین‏نویسی خودروها را انجام می‏دهند.

وی همچنین با اشاره به برپایی هیئت‏های عزاداری ویژه بسیجیان نیز گفت: هیئت مدافعان حرم حضرت زینب(س) با برپایی دسته‏های عزاداری، سینه‏زنی و زنجیرزنی در شهرک ولی عصر(عج) و انقلاب شاهرود در سوگ امام حسین(ع) عزاداری می‏کنند.

این مسئول بیان کرد: هیئت عاشقان ولایت پایگاه‏های امام سجاد(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و سیدالشهدا (ع) شهرک ولی عصر(عج) به مدت 11 شب در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) این شهرک با حضور بسیجیان این شهرک خیمه عزا برپا کرده است.

انتهای پیام/2249/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول