اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ایلام؛ جوش و خروش همجواران کربلا در تاسوعای حسینی

مراسم تاسوعای حسینی همزمان با سراسر کشور در استان شیعه‌نشین ایلام نیز برپا شد.

ایلام؛ جوش و خروش همجواران کربلا در تاسوعای حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، دسته‌جات عزاداری تکایا و حسینیه‌های ایلام با راه‌انداختن دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیر زنی در مناطق مختلف استان ایلام این روز بزرگ را گرامی داشتند و در عزای سرو و سالار شهیدان امام حسین (ع) و به ویژه حضرت ابوالفضل عباس اشک ماتم ریختند.

نظیر چنین مراسمی در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان ایلام از جمله ایوان، مهران، سیروان، چرداول، بدره، مهران و ... برپا شد.

در شهر ایلام نیز عزاداران امام حسین (ع) با راه‌اندازی دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی مراسم تاسوعای حسینی را در ایلام برپا کردند.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام در اینباره گفت: با همکاری هیئت‌ امنای تکایا و حسینه‌های شهر ایلام مراسم عزاداری با شکوهی و در شان امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام حجت‌الله شریفی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: امروز در تاسوعای حسینی با همکاری صدا و سیمای مرکز ایلام مراسم ویژه‌ای برپا شد.

وی ادامه داد: این مراسم نیز به طور مستقیم از شبکه‌های استانی و ملی نیز پخش شد که شایسته تقدیر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام نیز در این باره گفت: امروز در بیشتر بقاع متبرکه استان ایلام مراسم تاسوعای حسینی برپا شده است.

حجت‌الاسلام محمد کاروند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: صحن امامزاده علی صالح (ع) و امامزاده سید حسن (ع) مهران نیز پذیرای خیل عظیم عزاداران حسینی بود.

وی ادامه داد: پذیرایی و توزیع نذری در بین دسته‌جات عزادار حسینی در مراسم تاسوعای حسینی ارز برنامه‌های این دستگاه در این روز است.

انتهای پیام/2246/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول