اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرگان:

عزاداری‎های متمرکز باعث حذف خرافه‎ها می‎شود

فرماندار گرگان گفت: برگزاری مراسم‎‎‎های عزاداری به صورت سنتی و متمرکز باعث حذف خرافه‎ها و سبک‌خوانی‎ها می‎شود.

عزاداری‎های متمرکز باعث حذف خرافه‎ها می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدرعلی احمدی عصر امروز در حاشیه مراسم عزاداری روز تاسوعا و اجرای مراسم‎های سنتی شب عاشورا که به صورت حضور متمرکز دسته‎های عزاداری در خیابان امام خمینی و میدان عباسعلی گرگان برگزار می‎شود در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان، اظهار داشت: مردم با حضور گسترده و باشکوه خود در مراسم‎های عزاداری به‎خصوص در ماه محرم مراتب عشق و علاقه خود را به اهل بیت(ع) نشان می‎دهند.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم‎های عزاداری به صورت سنتی و متمرکز از لحاظ شکلی و محتوایی ارزش‎ها و پیام‎های مختلفی دارد.

احمدی اضافه کرد: از نظر شکلی به نوعی شکوه و عظمت مسلمانان و طرفداران اهل بیت(ع) و عصمت و طهارت و مراتب دلدادگی آنها را به اهل بیت(ع) و وحدت اقوام را در کشور عزیزمان ایران نشان می‎دهد.

فرماندار گرگان تصریح کرد: از نظر محتوایی نیز در این مراسم‎ها به دلیل نظارت و دقتی که در استفاده از اشعار و متون خوانده شده انجام می‎شود، شعرهایی خوانده خواهد شد که با شان و مقام اهل بیت (ع) همخوانی داشته باشد.

احمدی تأکید کرد: به این دلیل برگزاری مراسم‎های متمرکز به نوعی به حذف خرافه و پیرایه و سبک‎خوانی‎ها کمک می‎کند و نمونه‎ای از عزاداری‎های اصیل و سنتی در این روزها به نمایش گذاشته می‎شود.

فرماندار گرگان خاطرنشان کرد: مداحان جوان و به نوعی نوغلامان باید در این شب‎ها و در طول سال از توصیه‎ها و آموزش‎های پیرغلامان و بزرگان این عرصه استفاده کنند تا بتوانند ادامه دهنده صحیح راه بزرگان خود باشند.

وی افزود: با این روش و استفاده از تجربه‎های بزرگان عزاداری اصیل و درست در تمام مراسم‎ها حفظ شده و دشمنی که در جنگ نرم به دنبال ایجاد انحراف و آسیب زدن به اعتقاد مردم و به‎ خصوص جوانان است به هدف خود نخواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مردم با ایمان و ولایتمدار شهرستان گرگان هرسال در ماه محرم و به‎خصوص با نزدیک شدن به روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با راه‎اندازی دسته‎های عزاداری و تمرکز دسته‎روی‎ها به سمت خیابان امام خمینی(ره) و میدان عباسعلی گرگان مراسم‎های عزاداری خود و ابراز ارادت خود را به اهل بیت(ع) اعلام می‎دارند.

همچنین از سال گذشته مراسم تاسوعای حسینی نیز با حضور دسته‎های عزاداری و تکایا در خیابان امام خمینی(ره) به‌صورت متمرکز و با مداحی و عزاداری پیرغلامان و نوغلامان استان و شهرستان گرگان برگزار می‎شود.

انتهای پیام/83004/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول