اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

طنین نوای «یا ابوفاضل مدد» در راور

مردم راور با حضور در آیین عاشورای حسینی با اشک و ناله و نوای «یا ابوفاضل مدد» از حضرت عباس (ع) مدد خواستند.

طنین نوای «یا ابوفاضل مدد» در راور

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، عزاداران حسینی در تمام نقاط شهرستان راور با آداب و رسوم خود در عزاداری امام حسین (ع) شرکت کردند.

در بسیاری از محله‌های راور زیارت عاشورای حسینی اقامه شد و روحانیون و مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) با بیان زوایای گوناگون حادثه عظیم عاشورا مردم را با اهداف و فلسفه عاشورا آشنا کردند.

از نخستین ساعت‌های تاسوعای حسینی هم مردم شهرستان‌ راور اعم زن و مرد، پیر و جوان و کودکان با حضور در خیابان‌ها در قالب دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری با مداحی مداحان و مرثیه‌سرایان به سوگواری و عزاداری برای امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و 72 تن از شهدای کربلا پرداختند.

در این مراسم در دسته‌های عزاداری و سوگواری، مردم راور با در دست داشتن پرچم‌هایی با نام امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع)، پخش نذورات، سینه‌زنی و زنجیرزنی یاد حضرت ابوالفضل (ع) مدافع حریم حسینی را گرامی داشتند و در سوگ شهدای کربلا اشک ماتم ریختند و از ساقی دشت کربلا مدد خواستند.

راوری‌ها امروز نهم محرم روز تاسوعای حسینی و به نام حضرت ابوالفضل (ع) برادر امام حسین (ع) و ساقی کربلا با قرائت زیارت عاشورای غیر معروفه و با شرکت در مراسم سخنرانی و برپایی نماز جماعت در محل تکیه ابوالفضل (ع) راور به سوگ نشستند.

آیین عزاداری روز تاسوعای حسینی هم‌اکنون در گوشه ‌گوشه شهر راور در حال برگزاری است و تا پاسی از شب ادامه می‌یابد و مردم پس از عزاداری‌های شبانه برای آیین عزاداری در روز عاشورا آماده می‌شوند.

به گزارش فارس، از ساعت 8:30 فردا پنجشنبه 23 آبان‌ماه مصادف با عاشورای حسینی هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری از گوشه و کنار شهر راور خود را به حسینیه امام خمینی (ره) راور می‌رسانند تا با اجتماع بزرگ خود یکپارچگی و انسجام ملت اسلام را در گوشه‌ای از این خاک و بوم به رخ دشمنان بکشانند.

انتهای پیام/2446/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول