اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا ساعاتی دیگر

اردبیل وفاداری به عباس علمدار را فریاد می‌زند

تا ساعاتی دیگر عزاداران شهر دار‌الارشاد اردبیل در تاسوعای حسینی در حالی که عشق ابوالفضلی را به مکتب حسینی سر می‌دهند اوج وفاداری سالار یگانه دشت نینوا را فریاد می‌زنند.

اردبیل وفاداری به عباس علمدار را فریاد می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اجتماع عظیم اردبیلی‌ها در میدان عالی‌قاپو این شهر که از بیش از شش شبکه داخلی و چندین شبکه برون‌مرزی پخش می‌شود در پایتخت عشق به امام حسین (ع) و علمدار با وفایش نمود و جلوه‌ای متفاوت‌تر از سایر نقاط کشور پیدا می‌کند.

اردبیلی‌ها در تاسوعای حسینی با حزن و اندوه و رخت سیاه در حالی که بر سر و سینه می‌زنند در روزی که متعلق به قمر منیر بنی هاشم است اوج دلدادگی‌شان را به حضرت عباس (ع) نشان می‌دهند.

امروز مردم ولایت‌مدار و حسینی اردبیل با نام نامی پرچمدار کربلا که لحظه‌ای از ولایت‌مداری و عشق به مولایش دست نکشید به یاد آن حضرت سوگواری می‌کنند و با نوحه‌سرایی شش مداح اهل بیت در حرکتی منظم و عشقی خالصانه فریاد مظلومیت یاران با وفای امام حسین (ع) و هیهات من‌الذله را بعد از 1400 سال برمی‌آورند تا به دنیا اعلام کنند که عشق به مکتب حسینی سرما و گرما، شب و روز و زمان خاص نمی‌شناسد.

اردبیلی‌ها که در عزاداری ایام محرم و همچنین عشق خالص به حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) زبانزد عام و خاص هستند امروز در صحنه دلدادگی‌ها حاضر می‌شوند و بار دیگر با سقای کربلا که حتی آب نیز شرمنده عظمت حضور او شد اعلام وفاداری کنند.

در تاسوعای حسینی که بوی ابوالفضل دارد وفاداران به حضرت عباس (ع) همنوا با طفلان کربلا و العطش‌گویان عظمت نام عباس را با عشقی سرشار از مهربانی‌ها و محبت‌ها سر داده و برای این سرباز وفادار اسلام عرض ارادت خواهند کرد.

اردبیلی‌ها از زن و مرد تا خردسال و میانسال همه با بضاعتی که حکایت از عشق و ارادت لبالب به آستان قدسی حضرت امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) دارند با پخش نذورات و احسانات خود گرمابخش این محفل پر شور و نشاط هستند تا به دنیا ثابت کنند که دل در حریم حضرت سید‌الشهدا (ع) جز به مهر و محبت آرام نمی‌گیرد.

انتهای پیام/62004/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول