اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خارگ:

حادثه کربلا به دلیل کوتاهی خواص در دادن خط فکری به عوام بود

امام جمعه خارگ گفت: حادثه کربلا به دلیل کوتاهی خواص در دادن خط فکری به عوام بود.

حادثه کربلا به دلیل کوتاهی خواص در دادن خط فکری به عوام بود

به گزارش خبرگزاری فارس از خارگ، حجت‌الاسلام موسی کمالی عصر امروز با حضور در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی جزیره خارگ، با تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: در همه دوران و اعصار و در همه مکان‌ها، جبهه حق و باطل وجود داشته است و تا دنیا پایدار است، این نیز خواهد بود.

وی ادامه داد: در روایات اشاره شده است که به حساب خود رسیدگی کنید، قبل از آنکه به حساب شما رسیدگی کنند، بنابراین ما اگر می‌خواهیم بدانیم در کدام جبهه حضور داریم، باید رجوع کنیم به خودمان و این مسئله به راحتی قابل تشخیص است.

امام جمعه خارگ خاطرنشان کرد: اگر ما نمازمان را اول وقت و با حضور قلب خواندیم، تهمت نزدیم، غیبت نکردیم، دروغ نگفتیم، واجبات را ادا کردیم و ترک محرمات کردیم، همه اینها انسان را به خالق یکتا نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند، اما اگر غیر از این بود، گواه این است که ما در جبهه باطل قرار داریم.

کمالی تصریح کرد: حسینی بودن و قرار داشتن در جبهه حق، تنها این نیست که نام امام حسین (ع) را بر زبان بیاوریم و تنها در این ایام به فکر او باشیم. بلکه اگر ادعای حسینی بودن داریم، باید اخلاق و عمل ما نیز حسینی‌وار شود.

وی اذعان داشت: امام حسین (ع) با علم به این موضوع به جنگ یزیدیان رفت و نگاه او به این مسئله نگاه مادی و دنیوی نبود، بلکه برای اسلام و با دیدی معنوی قیام کرد، در حالی که خیلی از مدعیان دوستی با امام حسین (ع)، دیدشان به این موضوع دنیوی بود و آن را خودکشی می‌دانستند، بنابراین پایشان لرزید.

امام جمعه خارگ در پایان با تحلیل واقعه عاشورا، یادآور شد: در این واقعه عظیم، بخشی از خواص به واسطه عملشان مردود شدند، چراکه خواص در تعیین خط فکری عوام تأثیر بسزایی دارند و در این حادثه، کوتاهی برخی‌ها، عوام را از یاری رساندن به امام حسین (ع) بازداشت.

انتهای پیام/66006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول