اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمانشاه:

عاشورا اسلام را احیا کرد

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: عاشورا اسلام را احیا کرد و جهانیان با الگوبرداری از قیام سیدالشهدا (ع) می‌توانند به طاغوت‌ها پاسخی محکم و کوبنده بدهند.

عاشورا اسلام را احیا کرد

آیت‌الله محمد حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: راز قیام امام حسین (ع) همان ایمان قوی و اعتقاد کامل ایشان به خداوند متعال است.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) به ‌واسطه پیوند الهی که با خداوند برقرار کرده بود، درس فداکاری و حریت را برای جهانیان به یادگار گذاشته‌ است.

حجتی دلیل اینکه نهضت عاشورا را با نام امام حسین (ع) می‌شناسند این دانست که در زمان این امام (ع) ستمگری‌های یزید در بین مردم آشکارا رواج پیدا کرده بود.

به گفته امام جمعه موقت کرمانشاه، یاران سیدالشهدا به‌دلیل منطق رسای امام حسین (ع) و اعتقاد واقعی ایشان به خداوند، به‌درجه‌ای از یقین رسیده بودند که اگر امام (ع) را تنها بگذارند در قیامت مسئول خواهند بود.

حجتی بیان داشت: اگر عاشورا نبود دین اسلام هم نبود و با نگه‌داشتن عاشورا و راه امام حسین (ع) است که جهانیان می‌توانند به طاغوت‌ها و ظلم‌های موجود در دنیا پاسخی محکم و کوبنده بدهند.

وی تمام تلاش استکبار جهانی را برای خاموش کردن چراغ نهضت عاشورا اعلام کرد و افزود: گسترش آزادگی امام حسین (ع) فقط در کشورهای اسلامی نیست و عمق آن به قطب عالم امکان می‌رسد.

انتهای پیام/2700/ت20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول