اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

عسکراولادی خط‎شکن و مجاهد فی‎سبیل‎الله بود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: زنده یاد حبیب‌الله عسکراولادی با ولایتمداری خود همواره در مسیر انقلاب اسلامی خط شکن بوده است.

عسکراولادی خط‎شکن و مجاهد فی‎سبیل‎الله بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام غلامرضا قندهاری ظهر امروز به مناسبت هفتمین روز درگذشت یار دیرین امام و رهبری، زنده‌یاد حبیب‎الله عسکراولادی در مسجد جامع گرگان، اظهار داشت: عسکراولادی از زمانی که در خط امام قرار گرفت حتی یک قدم نیز از مسیر امامت و ولایت جدا نشد.

وی تصریح کرد: شاید عده‎ای در کارنامه خود سابقه درخشانی داشته باشند اما نتوانند آن را در گذر زمان حفظ کنند همانطور که امام راحل فرمودند «میزان حال فعلی افراد است» اما حبیب‎الله کارنامه درخشانی در حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی بر جای گذاشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در خصوص پیشگامان، پیش‎قراولان و پیشکسوتان از منظر کتاب الهی، بیان داشت: آنهایی که در صدر اسلام و در دوران غربت پیامبر (ص) به کمک ایشان شتافتند و نگذاشتند آن حضرت در غربت و تنهایی بماند باید مقدم شمرده شوند.

قندهاری افزود: طبق آیات قرآن کسانی که در ترویج اسلام و پیشرفت آئین مقدس آسمانی پیشگام بوده‎اند باید از دیگران برتر شمرده شوند و افرادی که خط شکن بوده از جایگاه و ارزش‎ ویژه‎ای برخوردار هستند که امام راحل با این رویکرد قرآنی برای ترویج دین خدا در مقابل ظلم ایستاد.

وی با بیان اینکه پیشگامان و انسان‎های خط شکن موجبات رضایت خدا را فراهم می‎کنند، ابراز داشت: کسانی که برای رضایت خدا، خدمت به مردم، جهاد فی سبیل‎الله و مهاجرت برای ترویج دین الهی گام بردارند نزد حق تعالی انسان‌های ارزشمندی هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: در صحیفه حضرت امام (ره) از برخی شخصیت‎ها به عنوان السابقون در انقلاب اسلامی یاد شده است که امام راحل در باب عسکراولادی فرمودند «ایشان سوابق طولانی با اینجانب دارند، شخصی صالح، کارآمد و متدین هستند».

قندهاری با بیان اینکه امام بیهوده از کسی تعریف و تمجید نمی‎کرد، اظهار داشت: عسکراولادی از منظر امام راحل همانند مرحوم عراقی بودند که از ابتدای نهضت همراه و زحمات زیادی کشیدند لذا امام ایشان را فردی صالح و فداکار معرفی می‎کند.

وی با اشاره به اینکه امروز دم از امام زدن کار سختی نیست، گفت: در آن زمان که بردن نام امام خمینی (ره) جرم محسوب می‎شد و اگر یک رساله از کسی گرفته می‎شد سه ماه حبس برایش در نظر می‎گرفتند عسکراولادی با امام ارتباط داشت و با نشر پیام امام، مردم را بسیج می‎کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز از مرحوم عسکراولادی به عنوان مجاهد فی‎سبیل‎الله و یار وفادار انقلاب یاد کرده‌اند، اظهار داشت: حبیب‎الله 14 سال در زندان‎ها تحت شکنجه‎های رژیم طاغوتی قرار گرفت و از مرجعیت دفاع کرد تا انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

قندهاری افزود: با تجلیلی که مقام معظم رهبری از این فاضل و مجاهد صادق داشتند می‎توان این برداشت را کرد که حبیب‎الله عسکراولادی از همان ابتدا که در خط مبارزه قرار گرفت ذره‎ای انحراف نداشت.

وی گفت: کسانی که مردم را دعوت به دامان انقلاب می‎کردند خیرخواه مردم بودند که این روش ائمه و بزرگان دین بود که عسکراولادی نیز در این مسیر برای شکل گیری انقلاب اسلامی تلاش‎های وافری انجام داد.

انتهای پیام/83001/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول