اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر تشریح کرد

توصیه‌ برای استفاده از ظروف تجزیه‌پذیر برای توزیع نذری

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر توصیه‌‌های لازم برای استفاده از ظروف تجزیه‌پذیر برای توزیع نذری در ایام ماه محرم را تشریح کرد.

توصیه‌ برای استفاده از ظروف تجزیه‌پذیر برای توزیع نذری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سیداصغر مطهری صبح امروز در نشستی خبری با تشریح وظایف محیط زیست در حوزه‌های مختلف، اظهار داشت: محیط زیست وظایف مهمی در بخش‌های مختلف محیط زیست دارد و کار تخصصی بر عهده پرسنل این اداره کل است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت پاکیزگی محیط زیست، همواره تاکیدات زیادی برای رعایت پاکیزگی محیط زندگی به شهروندان داریم و در ایام ماه محرم نیز این تاکیدات بیشتر می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: در ایام محرم حسینیه‌ها و تکایا اقدام به تهیه غذای نذری می‌کندن بنابراین انتظار داریم هیئت‌های مذهبی در توزیع نذری از ظروف پلاستیکی استفاده نکرده و به جای آن از ظروف یکبار مصرف تجزیه‌پذیر استفاده کنند.

مطهری خاطرنشان کرد: از آنجا که تعداد زیادی ظروف یکبار مصرف در ایام عزاداری بین مردم توزیع می‌شود در صورتی که پلاستیکی باشند پس از استفاده برای مدت طولانی در محیط زندگی باقی می‌مانند و از بین نمی‌روند.

وی گفت: مصرف ظروف یک بار مصرف پلاستیکی می‌تواند عوارض بهداشتی جدی برای مردم در برداشته باشد بنابراین توصیه می‌‌شود برای توزیع نذری از ظروف تجزیه‌پذیر استفاده شود.

مطهری با بیان اینکه باید از مایعات داغ مانند چای در لیوان‌های پلاستیکی یک بار مصرف خودداری شود، تصریح کرد: زباله‌ها نیز باید به صورت بهداشتی جمع‌آوری، منتقل و دفع شده و سطل یا کیسه زباله برای جمع‌آوری مرتب ظروف یک بار مصرف پیش‌بینی شود.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول