اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ارتباطات حوزه دفتری مقام معظم رهبری:

امام حسین (ع) موجب بقای اسلام شد

معاون ارتباطات حوزه دفتری مقام معظم رهبری با بیان اینکه عاشورا از نابودی اسلام جلوگیری کرد گفت: امام حسین (ع) موجب بقای اسلام شد.

امام حسین (ع) موجب بقای اسلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام احمد مروی امشب در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در مصلای این شهر با اشاره به مظلومیت شخصیت امام حسن مجتبی (ع) بین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اظهار کرد: تفاوت در رفتار امامان (ع) نشانه تفاوت در تشخیص نیست.

وی، تمام ائمه (ع) را نور واحد عنوان کرد و افزود: ائمه (ع) مسیر را درست تشخیص می‌دادند و طبق تشخیص خود رفتار می‌کردند و تفاوت رفتار به دلیل تفاوت در شرایط روزگار است.

مروی با بیان اینکه اگر امام حسین (ع) در زمان امام صادق (ع) زندگی می‌کرد رفتار این امام را داشت، تصریح کرد: اگر ائمه دیگر در زمان امام حسین (ع) بودند رفتار این امام را انجام می‌دادند.

معاون ارتباطات حوزه دفتری مقام معظم رهبری، عاشورا را دارای دو وجه دانست و بیان کرد: استقامت و یاری امام حسین (ع) وجه نخست قیام عاشورا بود و این امر در اصحاب و یاران امام حسین (ع) به نحو کامل متجلی شد.

وی پیروزی اسلام را وجه دوم قیام عاشورا ذکر کرد و گفت: عاشورا اسلام را حفظ کرد و امام حسین (ع) موجب بقای اسلام شد.

مروی با اشاره به اینکه مردم در زمان امام حسن (ع) به بلوغ فکری نرسیده بودند، خاطرنشان کرد: مردم حق را از ناحق تشخیص نمی‌دادند.

معاون ارتباطات حوزه دفتری مقام معظم رهبری به تبلیغ معاویه علیه امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: معاویه فرد بسیار شیطانی بود.

وی، امام حسن (ع) را با کیاست روحانی توصیف کرد و یادآور شد: امام حسن (ع) با زیرکی شرایطی را در مفاد صلح‌نامه گذاشته بود و معاویه نمی‌توانست آن را اجرا کند.

مروی، رفتار معاویه را موجب سلب اعتماد مردم از او دانست و اظهار کرد: جریان بنی‌امیه به همراه یزد در عاشورا رسوا شد.

معاون ارتباطات حوزه دفتری مقام معظم رهبری با بیان اینکه امام حسین (ع) کلیدی‌ترین نقش را در نجات اسلام داشت، تصریح کرد: نقض عهدنامه معاویه موجب نابودی بین‌امیه شد.

انتهای پیام/84001/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول