اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

برگزاری مراسم «ایل سوگوار» در بخش مرکزی بویراحمد + تصاویر

فارس از برگزاری مراسم «ایل سوگوار» در بخش مرکزی بویراحمد گزارش می‌دهد.

برگزاری مراسم «ایل سوگوار» در بخش مرکزی بویراحمد + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مردم بخش مرکزی شهرستان بویراحمد در هفتمین روز از ماه محرم‌الحرام در قالب برنامه «ایل سوگوار» در عزای سرور و سالار شهیدان گریستند.

مراسم ایل سوگوار به همت بخشداری مرکزی بویراحمد و صدا و سیمای استانی دنا با حضور اقشار مختلف مردم، برگزار شد.

در این مراسم بخشدار مرکزی بویراحمد ضمن تسلیت ماه حزن و اندوه محرم به کلیه عاشقان و شیفتگان اباعبدالله‌الحسین (ع) اظهار کرد: ماه محرم ماه حزن و اندوه ماه پیروزی خون بر شمشیر بوده که جا دارد از حضور پرشور و حماسی کلیه مردم بخش سپیدار تشکر و قدردانی کنم.

برزو شجاعی‌پور در این مراسم به هدف قیام عاشورا اشاره کرد و متذکر شد: آن امام همام هدفی والا داشتند و آن زنده نگه داشتن اسلام و امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم ایل سوگواری با حضور هیئت‌های مذهبی، اعضای شوراهای اسلامی روستایی بخش، دهیاران و آحاد مردم منطقه و صدا و سیمای مرکز استان برگزار می‌شود.

بخشدار مرکزی بویراحمد بر نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: به منظور رسیدن به هدفی واحد و مشخص در این خصوص باید برنامه‌ریزی‌های مدونی برای تبیین اهداف عاشورا صورت گیرد.

این مسئول در ادامه بر هرچه بهتر برگزار کردن عزاداری تأکید کرد و بیان داشت: عزاداری‌ها نشان از عملکرد فرهنگی و علاقه دینی هر مرز و بوم دارد.

در این مراسم معنوی همه از خرد و کلان پیر و جوان کودک و نوجوان و نوزاد همه و همه آمده بودند تا ارادت و عشق خود را به سرور و سالار شهیدان در بخش مرکزی بویراحمد (حوزه سپیدار مرکزی) در قالب ایل سوگوار به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/82011/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول