اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اجتماع ‌30 هزار نفری عاشورائیان در خلخال + تصاویر

عصر امروز اهالی ولایی شهرستان خلخال در تجمع بیش از 30 هزار نفری ندای لبیک یا حسین سر دادند.

اجتماع ‌30 هزار نفری عاشورائیان در خلخال + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عصر امروز همزمان با هفتم محرم مصادف با بسته شدن آب برروی قافله کربلا مردم خلخال در یک تجمع بی‌نظیر به عزاداری پرداختند.

تجمع اهالی ولایی و مذهبی و دستجات خلخال به حدی بود که کل خیابان امام خمینی (ره) از محدوده میدان معلم تا میدان آزادی مملو از عزاداران شد.

 

عزاداران خلخالی یکپارچه در سوگ و ماتم کاروان کربلا اشک ماتم ریختند و یکصدا با هم ندای لبیک یا حسین، یا ابوالفضل و یا ثارالله سر دادند.

دراین عزاداری که هم اکنون نیز ادامه دارد جمعی از اهالی روستاهای اطراف و بخش مرکزی خلخال نیز حضور داشتند و عزاداری بی نظیری را انجام دادند.

همه ساله در هفت محرم مراسم تجمع حسینیان با حضور مسئولان و اهالی شهرستان خلخال در یکی از مسیرهای شهری شهرستان خلخال برگزار می شود که عزاداری‌های تجمعی در سوگ سید و سالار شهیدان در خلخال شکل گرفته و روز به روز بر شدت آن افزوده می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هر چند هوای شهر خلخال تمام ابری و بعضی وقت‌ها در حال ریزش نم نم باران و سوز و سرما بود اما عزاداران این بار نیز به عشق مولایشان ندای لبیک یا حسین (ع) سر دادند.

انتهای پیام/62008‌/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول