اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان مطرح کرد

تحقق 150 درصد ‌برنامه‌های زکات در بیجار/ ساماندهی 50 مسجد در روستاها

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: 150 درصد از برنامه‌های شورای زکات عملیاتی شده است.

تحقق 150 درصد ‌برنامه‌های زکات در بیجار/ ساماندهی 50 مسجد در روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، قنبر موسی‌نژاد عصر امروز در سومین همایش فعالان عرصه جمع‌آوری زکات شهرستان بیجار، ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری امام حسین(ع) و یاران با وفایش گفت: در استان کردستان با تلاش مردم عزیز از جمله متوکلین و علما و مروجینی که عهده‌دار بحث تبلیغ هستند، در بحث زکات سال به سال روند روبه رشد داشته و این جای بسی خرسندی است که مردم این خطه از اهمیت موضوع پرداخت زکات واقف هستند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به نقطه مطلوب در امر احیای زکات در جامعه فاصله بسیاری داریم، بر ترویج این امر و فریضه الهی در جامعه تأکید کرد.

موسی‌نژاد تصریح کرد: با تشکیل کمیته امداد 3 گروه از نعمت تشکیل این نهاد بهره می‌برند و از آن جمله متوکلین هستند، آنهایی که فرصتی برایشان پیش می‌آید که مالشان را پاک کنند و حقی که خداوند بر مال آنها قرار داده با هزینه برای فقرا و محرومین پرداخت کنند.

وی افزود: دومین دسته کارکنان کمیته امداد امام خمینی هستند که خداوند به آنها توفیق داده تا واسطه خیری بین اغنیا و فقرا باشند و گروه سوم کسانی هستند که از طریق این نهاد کمک دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان بیان کرد: امید است تمامی ما قدر این نعمت بزرگ خداوندی را دانسته و در راستای اهداف بلندی که حضرت امام در بدو تأسیس این نهاد مقدس داشته‌اند و بر اساس فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری، پیش برویم.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره عسکراولادی که یکی از یاران انقلاب و نظام و از موسسین کمیته امداد و از معتمدین حضرت امام و رهبری بود گفت: در ایام محرم انقلاب ما سیاه‌پوش یکی از یاران صدیقی است که شاید جایگزین آن بزرگوار بسیار سخت باشد اما امید است در راستای تحقق اهداف نظام این بزرگوار را الگویی برای خدمت‌گذاری در ایران اسلامی قرار دهیم.

موسی‌نژاد با بیان اینکه در شهرستان بیجار با هدایت‌های امام جمعه این شهر و تلاش‌های فرماندار و مدیران تقریبا برنامه‌های ما خوب پیش می‌رود اذعان کرد: امسال به فضل خدا بیش از 150 درصد از برنامه‌های زکات تحقق پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: مساجد 50 روستای شهرستان بیجار از محل زکات و کمک‌های مردمی و کمک‌های دولت سامان گرفته است.

این مسئول با شاره به مشکل مهاجرت و رشد منفی جمعیت در این شهرستان گفت: این آسیب جدی است و اگر نقش کمیته امداد نباشد چه بسا بسیاری از روستاها خالی از سکنه خواهد شد.

ثبات حضور روستاییان در روستاها در سایه تحقق فرائض دینی است

موسی‌نژاد بر تلاش در راستای فراهم کردن شرایط مساعد زندگی مردم شهرستان و روستاها گفت: توجه به بحث فرائض دینی و توجه به بحث زکات و بحث نماز و آبادانی مساجد از جمله کارهایی است که در راستای تقویت و به ثبات رساندن حضور مردم در روستاها صورت می‌گیرد.

وی در راستای بحث اشتغال در روستاها بیان کرد: کمیته امداد این آمادگی را دارد که با توجه به مصوبه اخیر و مسئولیت دبیرخانه ساماندهی مشاغل روستایی و مشاغل خرد، کمیته امداد برای روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت تسهیلاتی در نظر گرفته و تلاش کنیم با اعتبارات موجود زمینه ایجاد اشتغال در بیجار را فراهم سازیم.

وی با اشاره به منویات رهبری در سفر پرخیر و برکتشان به این استان اظهار کرد: مشکل استان کردستان بحث سرمایه‌گذاری و اشتغال است و ما موظفیم در راستای منویات رهبری آنچه که در اختیار است در طبق اخلاص گذاشته و تلاش خود را در این زمینه به کار بگیریم.

وی بیان کرد: مردمی که زکات پرداخت می‌کنند نباید منتظر تشویق باشند چراکه تکلیف شرعی خود را انجام داده‌اند اما امید است ما بر اساس تعهد و قولی که به مردم داده‌ایم بتوانیم به مردم کمک کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در پایان بر اطلاع‌رسانی و ترویج و آموزش و آگاه‌سازی در زمینه ترویج زکات تأکید کرد و گفت: امید است مردم در این راستا تمامی تلاش خود را به کار گرفته و به دنبال محقق شدن این مهم در جامعه باشند زیرا در سایه تحقق این امر آسیب‌های اجتماعی به حداقل می‌رسد.

انتهای پیام/79015/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول