اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تکمیل خطوط قطار شهری شیراز

سازمان قطار شهری شیراز میزبان سرمایه‌گذاران اوکراینی شد

کنسرسیوم «بود سرویس» اوکراین آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در تکمیل خطوط یک و 2 و نیز احداث خط 3 قطار شهری شیراز اعلام کرد.

سازمان قطار شهری شیراز میزبان سرمایه‌گذاران اوکراینی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی سازمان قطار شهری این شهر، ایوان کوبوتیوک رئیس کنسرسیوم عمران و راهسازی «بود سرویس» در رأس هیئت بلندپایه‌ای از اوکراین به منظور شناخت و بررسی زمینه‌های مساعد سرمایه‌گذاری میهمان استان فارس بودند.

این هیئت در روز دوم ورود به شیراز با میزبانی و همراهی حاجی‌زمانی مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز از مسیر خطوط 2 و 3 و نیز ایستگاه‌های آماده فاز یک خط یک متروی شیراز بازدید کرد.

این هیئت سپس در سالن کنفرانس سازمان قطار شهری و با حضور شهردار شیراز و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس تشکیل جلسه داد.

در این ملاقات ولادیمیر یارمولنکو مدیرکل مترو کشور اوکراین با تشریح توانمندی‌های شرکت «بودمترو» در احداث تونل، مترو، سد و پل در کیف و کشورهای هند و روسیه، آمادگی خود را در زمینه احداث تونل، ساخت و تجهیز ایستگاه‌های متروی شیراز ابراز داشت.

این شرکت که ساخت تونل‌های متروی کیف را در کارنامه موفق خود دارد در حال حاضر به عنوان مجری و سرمایه‌گذار یکی از بزرگ‌ترین ایستگاه‌های مترو در هندوستان مشغول به کار است.

شهردار شیراز نیز در این نشست با معرفی خط 3 قطار شهری شیراز به عنوان اقتصادی‌ترین خط مترو در شهر با دارا بودن بهترین خاک و زیرساخت، آمادگی شیراز را برای واگذاری صفر تا 100 این خط به این کنسرسیوم اعلام و خواستار حضور تیم فنی و کارشناسی سرمایه‌گذار در شیراز و بررسی همه‌جانبه موضوع شد.

علیرضا پاک‌فطرت با توجه به دیگر پیشنهادات کنسرسیوم اوکراینی، موضوع پسماند و امحای زباله را نیز از دیگر زمینه‌های قابل واگذاری شهرداری شیراز عنوان کرد و افزود: از پیشنهادات رسمی کنسرسیوم «بودسرویس» و «بود مترو» با توجیه اقتصادی مدون در هر دو موضوع استقبال می‌کنیم.

شهردار شیراز در پایان با اعلام مجدد همکاری، از امکان ارائه ضمانت ریالی به عنوان ابزاری مؤثر در راستای تحقق هرچه بهتر سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های بزرگ عمرانی شیراز یاد و ابراز امیدواری کرد با تأسیس دفتری از سوی این کنسرسیوم در شیراز زمینه تبدیل فرصت‌های بالقوه متنوع سرمایه‌گذاری خارجی در استان به فعل، هرچه سریع‌تر فراهم شود.

محمد حاجی‌زمانی مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز نیز با ابراز علاقه‌مندی به موضوع واگذاری تکمیل خطوط یک و دو و نیز اجرائی کردن خط سه متروی شیراز به سرمایه‌گذاران خارجی، هرگونه شیوه مناسب جذب اعتبار در راستای ساخت و تجهیز قطار شهری شیراز را جزو اولویت‌های فعلی سازمان برشمرد و تشکیل جلسات فنی و بررسی جزئیات پیشنهاد را در دستور کار تیم فنی و مطالعات مهندسی سازمان قرار داد. 

انتهای پیام/2448/غ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول