اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حکم رئیس بین‌المللی شهرداران صلح جهانی

شهردار ماکلوان عضو مجمع شهرداران صلح جهانی شد

شهردار ماکلوان با حکم رئیس بین‌المللی شهرداران صلح جهانی به عنوان نخستین شهردار گیلان عضو مجمع شهرداران صلح جهانی شد.

شهردار ماکلوان عضو مجمع شهرداران صلح جهانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، محمدعلی صادقی شهردار جوان شهر جدیدالتاسیس ماکلوان نخستین شهردار گیلانی در سازمان بین المللی شهرداران صلح عضو شد.

رئیس بین‌المللی شهرداران صلح جهانی در حکمی «محمد علی صادقی» را به عنوان عضو جدید این سازمان منصوب کرد.

«ماتسویی» شهردار هیروشیمای ژاپن و رئیس سازمان بین‌المللی شهرداران صلح با ارسال نامه‌ای به شهردار ماکلوان اظهار امیدواری کرد که تا با یاری شهرداران عضو این سازمان و ارتباطات فرهنگی بین شهرداران و شهروندان در دنیا بتوان گامی برای ترویج فرهنگ صلح و دوستی و زدودن جنگ و خشونت از چهره جهان برداشت و دنیایی پر از صلح و بدون سلاح شیمیایی را شاهد بود.

شهردار ماکلوان لحظاتی پیش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در فومن اظهار کرد: در سال یک‌بار شهرداران عضو این سازمان در یکی از کشورهای عضو گرد هم می‌آیند تا بر اهمیت تلاش جمعی برای رسیدن به اهداف سازمان تأکید کرده و برنامه‌هایی را در این راستا تنظیم کنند.

محمدعلی صادقی گفت: امیدواریم بتوانیم مانند دیگر شهرداران عضو ایرانی با شرکت در اجلاس‌های مختلف بین‌المللی پیام صلح و دوستی ملت ایران اسلامی به ویژه شهروندان فهیم ماکلوانی را به گوش دیگر شهروندان دنیا برسانیم.

به گزارش فارس، سازمان بین‌المللی شهرداران صلح که در سال 1982 با ابتکار شهرداران هیروشیما و ناکازاکی ژاپن و با اعلام رسمی سازمان ملل متحد تاسیس شد، اکنون بالغ بر 5 هزار نفر عضو از شهرداران 153 کشور دنیا دارد.

64 شهردار ایرانی، عضو این مجمع هستند و از اهداف مهم آن تلاش برای دنیای بدون جنگ و برای ریشه‌کنی سلاح کشتار جمعی است.

دبیرخانه اصلی سازمان بین‌المللی شهرداران صلح جهانی در هیروشیما واقع شده و دبیرخانه شهرداران ایرانی از سال 1387 با همت شهردار تهران در محل موزه صلح تهران قرار دارد.

انتهای پیام/2300/ت20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول