اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مالی اداری شهردار مشهد خبر داد

درآمد 686 میلیاردی شهرداری مشهد تا پایان شهریورماه/ 2 هزار میلیارد تومان طلب داریم

معاون مالی اداری شهردار مشهد گفت: در رابطه با مطالبات از دستگاه‌ها توانسته‌ایم درباره 450 میلیارد تومان با آنها به تفاهم برسیم و از محل سهام شرکت‌های دولتی مطالبات را وصول کنیم.

درآمد 686 میلیاردی شهرداری مشهد تا پایان شهریورماه/ 2 هزار میلیارد تومان طلب داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابوالفضل انتظاری صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران افزود: تفاهمنامه‌ها را برای وزارت کشور فرستادیم و در هفته آتی برگزاری جلسه ویژه‌ای در تهران با حضور سازمان حسابرسی، سازمان خصوصی‌سازی و وزارت کشور در خصوص نحوه واگذاری سهام شرکت‌های دولتی هماهنگ شده است تا گفت‌وگوها را به سرانجام برسانیم.

وی تصریح کرد: مطالبات شهرداری مشهد از دستگاه‌های دولتی بر اساس مستندات بیش از 2 هزار و 200 میلیارد تومان است که 700 میلیارد تومان را با دستگاه‌های اجرایی مذاکره پرونده‌ای و مصداقی کردیم و تاکنون 450 مورد آن رفع و رجوع شده و مابقی به قوت خود پا برجاست.

این مسئول یادآور شد: دستگاه‌های دولتی بدهی جاری هم به شهرداری دارند که دولت و مجلس آنها را مکلف کرده تا بدهی‌های خود را به شهرداری‌ها بپردازند.

وی ادامه داد: با ورود دولت جدید منتظر ارائه رویکرد شفاف و جدید در حوزه پولی و مالی هستیم چرا که جهت‌گیری سیاسی و اقتصادی دولت روی رفتار مودی‌ها نیز تاثیر می‌گذارد و قاعدتاً بر روی برنامه‌های اجرایی شهرداری نیز تاثیرگذار است.

انتظاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور به‌ خصوص در حوزه ساخت و ساز و مسکن با رکود مواجه هستیم و فعالان این بخش در سیاست صبر و انتظار به ‌سر می‌برند؛ بنابراین حسب گزارشات و اطلاعات در بخش خرید و فروش مسکن در مشهد باید گفت که دارای یک رکورد بزرگ و مثبت هستیم.

معاون مالی اداری شهردار مشهد گفت: وقتی کار خرید و فروش مسکن رونق نداشته باشد می‌تواند روی بازار ساخت و ساز هم اثر مستقیمی بگذارد، اگر چه این شرایط هنوز بازار ساخت و ساز را در مشهد به طور محسوس تحت تاثیر قرار نداده است ولی اگر به همین روال باشد در آینده خرید و فروش با کاهش روبه‌رو می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تقاضاهایی که شهروندان برای ساخت و ساز دارند نشانگر این است که ما شرایط طبیعی و روال گذشته را در ساخت و سازها داریم.

این مسئول ادامه داد: از آنجایی‌ که درآمدهای نقدی شهرداری از بخش ساخت و سازها حاصل می‌شود، آمارهای درآمدی ما بیان کننده شرایط ساخت و ساز مسکن و ساختمان در مشهد است.

انتظاری افزود: در سال جاری طبق بودجه‌ای که به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد رسیده است باید تا پایان سال هزار و 700 میلیارد تومان درآمد نقدی داشته باشیم که عمدتاً از محل عوارض و بهای خدمات ساخت و سازها تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: تا پایان شهریورماه باید به طور روزشمار 850 میلیارد تومان درآمد وصولی ‌داشتیم که درآمد حاصله در این مدت 686 میلیارد تومان بود، به عبارتی یعنی چیزی حدود 80.7 درصد از درآمدهای ما به صورت روزشمار وصول شده است.

معاون مالی اداری شهردار مشهد افزود: تا پایان شهریورماه به طور متوسط هر ماه 114 میلیارد و 300 میلیون تومان وصولی درآمد داشتیم و به طور میانگین از ابتدای سال تا پایان شهریورماه 3 میلیارد و 700 میلیون تومان درآمد حاصل شده است.

وی گفت: از ابتدای مهرماه تا 14 آبان‌ماه جاری 168 میلیارد تومان درآمد وصولی شهرداری مشهد بوده است یعنی به‌ طور میانگین روزانه در این 45 روز، 3 میلیارد و 800 میلیون تومان وصولی درآمد داشتیم، به عبارتی دیگر شاهد افزایش و رشد هشت درصدی میانگین وصولی روزانه در این 45 روز نسبت به 6 ماه نخست ابتدایی سال بوده‌ایم.

انتظاری یادآور شد: در دو ماه اخیر درآمدهای شهرداری افزایش پیدا کرده و مجموع درآمدهایی که شهرداری در این هشت ماه و نیم وصول کرده نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارای رشد 25 درصدی بوده است.

معاون مالی اداری شهردار مشهد گفت: در سال جاری ضوابط محاسبات درآمد افزایش پیدا نکرده بلکه در آیتم‌هایی کاهش پیدا کرده است؛ به صورتی ‌که اکنون در 6 ماه اول سال 20 درصد و در 6 ماه دوم سال 15 درصد تخفیف در خصوص ساخت و سازها می‌دهیم.

وی تصریح کرد: در بخش هزینه‌ای از ابتدای سال تاکنون بعضی از کلانشهرها و دستگاه‌های اجرایی کشور با تاخیر و مشکل در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل خود مواجه بودند، ولی شهرداری مشهد نه تنها مشکلی نداشته است بلکه تمام حق و حقوق پرسنل خود را تمام و کمال پرداخت کرده، ضمن اینکه شهرداری علاوه بر پرسنل، صدها پیمانکار خدماتی و شرکت‌های تابعه را زیرپوشش دارد و اعتبارات آن‌ها نیز واریز شده است.

این مسئول ادامه داد: برای اینکه شهرداری‌ها امکان پرداخت به ‌موقع حقوق کارگران خود را داشته باشند، تنخواه را در اختیار شهرداری‌های مناطق قرار داده‌ایم.

وی در پایان گفت: با توجه به درآمدهای سال جاری شهرداری، از خط اعتباری 500 میلیارد تومانی که در بانک‌های مختلف داریم برای پرداخت به پیمانکاران و اجرای دیگر پروژه‌ها استفاده نکردیم.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول