به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد رضایی ظهر امروز در آیین تولید و اجرای آسفالتهای نوین الیافی، پلیمری و سبز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به بحثهای اقتصادی و وضعیت مشتقات نفتی که در زمینه روکشهای آسفالتی در معابر شهری داریم باید به فکر راهکارهایی باشیم تا بتوانیم هزینههای اقتصادی را کاهش دهیم.
وی افزود: باید از آسفالتهایی استفاده کنیم که با اضافه کردن مواد مذاب به قیر کیفیت قیر را بالا برده و لایههای آسفالتی را بهینه میکند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سالانه چه میزان از این آسفالت در اصفهان تولید میشود، گفت: با توجه به کیفیت آسفالتهای اصفهان بر آن شدیم تا به سمت تولید آسفالتهایی روی آوریم تا هم مشتقات نفتی و هم مشتقات دیگری را در آن استفاده کنیم و اصفهان سالیانه میتواند 300 هزار تن از این آسفالت را در اصفهان تولید کند.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با اشاره به قابلیت توزیع این نوع آسفالت به شهرهای دیگر کشور بیان کرد: با توجه به اینکه اصفهان سالانه میزان 300 هزار تن تولید را نیاز دارد نمیتوان این نوع از آسفالت را به شهرهای دیگر توزیع کرد و مشکل دیگر در این زمینه هزینه تمام شده این نوع آسفالت است.
وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا اصفهان آمادگی دارد که این تکنولوژی را در اختیار سایر شهرهای ایران قرار دهد، تاکید کرد: اصفهان قابلیت دارد تا این تجارب را در اختیار هر دستگاه اجرایی که نیاز داشته باشد قرار دهد و این علمی نیست که صرفا در اختیار استان اصفهان باشد.
رضایی در پایان هدف از تولید آسفالت سبز را شرایط اقتصادی دانست و تاکید کرد: هدف از تولید آسفالت سبز بهینه کردن لایههای آسفالتی و شرایط اقتصادی است و این آسفالت سبز را باید به تولید انبوه برسانیم تا بتوانیم از این نوع آسفالت در پروژههایی که در سطح در حال اجرا است استفاده کنیم.
انتهای پیام/2301/غ30/پ3003