اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار یزد:

طرح «نذر کتاب» مشکلات کمبود کتاب در مناطق محروم را برطرف می‌کند

معاون فرماندار یزد با اشاره به اجرای طرح «نذر کتاب» گفت: به طور قطع تداوم در اجرای این طرح، مشکلات کمبود کتاب به ویژه در مناطق محروم را برطرف می‌کند.

طرح «نذر کتاب» مشکلات کمبود کتاب در مناطق محروم را برطرف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حسین عسکرزاده، ظهر امروز در جلسه اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد با اشاره به طرحی که به تازگی با عنوان «نذر کتاب» اجرایی شده است، اظهار داشت: این طرح از طرح‌های بسیار خوب فرهنگی است.

وی افزود: اگر این طرح به خوبی و به طور مستمر اجرایی شود، مشکل کمبود کتاب به ویژه در روستاها و مناطق محروم برطرف خواهد شد.

عسکرزاده خاطرنشان کرد: می‌توان با خرید کتاب‌هایی که زندگی و سیره ائمه اطهار را  به اقشار مختلف به ویژه جوانان آموزش می‌دهد، علاوه بر اجر معنوی، باقیات الصالحاتی برای نذرکنندگان ایجاد کرد.

محمدجواد ابوالحسنی، شهردار شاهدیه نیز در این نشست بیان کرد: تاکنون شهرداری شاهدیه نسبت به پرداخت عوارض کتابخانه‌ها به روز بوده و از انجام هر گونه همکاری و مساعدت برای اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی دریغ نخواهیم کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: برپایی نمایشگاه کتاب در سطح استان، اهدای کتاب به مدارس و ... از برنامه‌های این اداره در هفته کتاب است.

حسین دشتی افزود: با توجه به اینکه با مساعدت اداره ورزش و جوانان، زمین احداث هیئت ورزشی نابینایان اختصاص یافته است،‌ بیان کرد: در صورت تمایل خیران امکان ایجاد کتابخانه ویژه نابینایان نیز در کنار همین مرکز امکان‌پذیر شده است.

مدیر کتابخانه وزیری یزد نیز در این نشست گفت: حجت‌الاسلام وزیری می گفت: "احتکار رزق جان مردم حرام است و احتکار کتاب نیز احتکار رزق روح مردم است و این نیز حرام است و باید فرهنگ سازی شود که افراد کتاب‌های انبار شده در کتابخانه‌های خود را برای استفاده عموم ارائه کنند".

محمدرضا انتظار بقیت‌الله افزود: باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد تا به جای هدیه دادن اشیای ناکارآمد، یک کتاب اهدا شود تا استفاده بهتری صورت گیرد، البته قیمت کتاب در این اواخر بی‌اندازه گران شده و امیدواریم مسئولان برای این مشکل تمهیدات لازم را بیاندیشند.

عالیه قوامی، نماینده کانون پرورش فکری  کودکان و نوجوانان استان یزد نیز در این نشست گفت: برگزاری همایش توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی برای تقدیر از مراکز برتر و طرح‌ها و ایده‌های برتر کتابخوانی، برپایی نمایشگاه کتاب به صورت متمرکز و سیار، برگزاری نشست‌های تخصصی نقد و بررسی کتاب و .... از برنامه های این نهاد در هفته کتاب است.

رقیه کفیل الناس، مشاور امور بانوان فرماندار یزد نیز در این نشست با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه‌های خانگی محله‌ای بانوان در یزد گفت: این کتابخانه با کمک بانوان در برخی از محلات یزد از جمله منطقه اسکان، حسن آباد و ... ایجاد شده که کتاب‌هایی با عناوین مشاوره و تربیت فرزند و موارد مرتبط با کودکان و خانواده ارائه می‌شود و در صورت حمایت مسئولان، تقاضای راه‌اندازی کتابخانه تخصصی بانوان را داریم.

انتهای پیام/2464/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول