اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری مازندران تأکید کرد

انتقال واقعه عاشورا با زبان نمایش و هنر به جامعه

رئیس حوزه هنری مازندران گفت: واقعه عاشورا و حقایق عاشورایی با زبان نمایش و هنر بهتر به جامعه انتقال داده می‌شود.

انتقال واقعه عاشورا با زبان نمایش و هنر به جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سینا دلشادی ظهر امروز در جمع هنرمندان پیشکسوت و فعالان تئاتر استان مازندران تأثیرگذاری و نفوذپذیری فعالیت‌های هنری در ترویج و تبلیغ ارزش‌های در جامعه را بسیار بالاتر از فعالیت‌های دیگر دانست و اظهار داشت: امروز دنیا هم با توجه به این ضرورت به سمت استفاده از ابزار هنر برای رسیدن به اهداف خویش گرایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه امروز ما خواسته و یا ناخواسته تحت تاثیر محیط پیرامون خود هستیم  افزود: تاثیر هنرهای تصویری و بصری بر کسی پوشیده نیست زیرا این یک بنیان علمی است که بیشتر آموزه‌ها از طریق رابطه بصری به انسان منتقل می‌شوند.

رئیس حوزه هنری مازندران از تولید سه اثر هنری توسط هنرمندان واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان در قالب نقاشی روی بوم همزمان با ایام ماه محرم و بزرگداشت قیام عاشورا خبر داد.

وی بیان داشت: با آغاز ماه محرم  مراحل تولید سه اثر هنری در قالب آثار نقاشی روی بوم در ابعاد 170*100 توسط  مرجان سعاد‌ت‌نیا، ملیحه مقصودی و علیرضا پاک‌بین به طور جداگانه آغاز شد.

دلشادی تصریح کرد: این آثار با تکنیک‌های کلاژ و رنگ روغن و رنگ پلاستیک با موضوع قیام عاشورا و مظلومیت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدا... الحسین(ع) اجرا و در روز تاسوعای حسینی در همایش نقاشی عاشورائیان رونمایی می‌شود.

رئیس حوزه هنری مازندران درباره برپایی همایش آینه‌داران خورشید گفت: اگر ما در این همایش هنر نمایش را انتخاب کرده‌ایم تنها بدین جهت است که واقعه عاشورا و حقایق عاشورایی را با زبان نمایش و هنر می‌توان بهتر به جامعه انتقال دهیم.  

دبیر همایش «آینه‌داران خورشید» در مازندران نیز در این جلسه گفت: آیین آغاز به‌کار نخستین همایش تئاتر عاشورایی استان تحت عنوان « آینه‌داران خورشید » دوم آذر ماه سال جاری با حضور شش گروه صحنه‌ای، دو گروه مجلس تعزیه و کاروان آیین‌های عزاداری مازندران همراه با پخش فیلم تئاتر عاشورایی، به مدت 19 شب در محل سالن شهید هادی باغبانی حوزه هنری استان برگزار می‌شود.

یاسر محمودی بیان داشت: با نزدیک شدن به زمان برگزاری همایش، قصد داریم تا با دعوت از هنرمندان عرصه نمایش استان، با دریافت نظرات و پیشنهادهای کارشناسی این افراد، برنامه‌ریزی بلند مدتی برای سامان‌دهی به نمایش‌های دینی  و ارزشی به عمل آورده تا با تقویت نمایش‌های ارزش‌گرا، در زمینه کشف و پرورش استعدادهای جوان نیز گام‌های موثری را برداریم.

وی تصریح کرد: نخستین همایش تئاتر عاشورایی « آینه‌داران خورشید » به همت حوزه هنری مازندران و با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای اسلامی شهر ساری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86018/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول