اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندهی انتظامی ایلام با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد

پلیس امنیت آیین‌های عاشورا و تاسوعا را تامین می‌کند

فرماندهی انتظامی ایلام با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پلیس امنیت مراسم عاشورا و تاسوعا را تامین می‌کند.

پلیس امنیت آیین‌های عاشورا و تاسوعا را تامین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در بخشی از این اطلاعیه آمده است: با توجه به فرا رسیدن ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایشان، فرماندهی انتظامی استان ایلام در جهت ضرورت خرافه‌زدایی از مراسمات مذهبی و به منظور هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسمات با صدور اطلاعیه‌ای موارد زیر را به هیئت‌های محترم عزاداری توصیه می‌کند.

به منظور رعایت شعائر اسلامی از استفاده از هرگونه ادوات و آلات موسیقی و پخش آهنگ در مراسمات عزاداری اکیدا خودداری شود.

از انجام هرگونه عمل خرافی از جمله قمه‌زنی و حرکات غیرمتعارف که موجبات سوءاستفاده معاندین و افراد فرصت‌طلب و رسانه‌های گروهی خارجی را فراهم می‌آورد، خودداری شود.

به هنگام حرکت دادن دستجات عزاداری با باز نگهداشتن یک لاین خیابان سازمان‌های امدادی از جمله نیروی انتظامی – اورژانس – آتش‌نشانی و غیره را در انجام وظایفشان یاری کنید.

از تردد و پارک خودروهای شخصی در مسیر حرکت دستجات عزاداری خودداری کنید. به هنگام حرکت دادن دستجات عزاداری در شب به‌ویژه در جاده‌های برون شهری از چراغ‌های گردان و علائم هشدار دهنده در ابتدا و انتهای دستجات استفاده شود.

اراذل و اوباش و کسانی را که قصد ایجاد مزاحمت و درگیری در بین عزاداران حسینی دارند را به مامورین انتظامی معرفی کنید، در هیئت و دستجات عزاداری تعدادی از افراد شناخته شده را تحت عنوان انتظامات با بازوبند مشخص کنید، قبل از حرکت دادن دستجات عزاداری مراتب را با کلانتری یا پاسگاه انتظامی محل هماهنگ کنید تا نسبت به پوشش انتظامی– ترافیکی مسیر حرکت، اقدام لازم معمول شود.

از نصب هرگونه داربست در معابر عمومی و مسدود نمودن پیاده‌روها و ... خودداری شود. قبل از برپایی تکایا و نصب داربست با سازمان تبلیغات اسلامی – شهرداری و یگان انتظامی محل هماهنگ شود. از حمل علم در سطح معابر عمومی، خیابان‌ها و همچنین نصب شمایل منتسب به ائمه اطهار(ع) خودداری شود.

هیئت‌های مذهبی نسبت به جداسازی صفوف خواهران و برادران اقدام کنند. به خانواده‌ها یادآوری شود که از به همراه آوردن زیورآلات و اشیای قیمتی خودداری کنند. از توزیع مواد غذایی و نذورات در معابر عمومی خودداری شود.

ساعت شروع و خاتمه مراسم توسط هیئات به کلانتری محل اطلاع داده شده تا امنیت مطلوب برقرار شود و همچنین حداکثر تا ساعت 12 شب به عزاداری‌های حسینی در معابر عمومی خاتمه داده شود. مسئولان مساجد – هیئات و تکایا در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

قبل از ترک منزل تمهیدات امنیتی را به‌عمل آورده و در صورتی که از خودروی شخصی استفاده می‌شود، آن را در مکان مناسب پارک کنند.

انتهای پیام/2246/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول