اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دعوت رسمی محقق می‌شود

حضور گروه تئاتر در بازار هنری «تنزمیس» آلمان

عضو گروه تئاتر و حرکت کارگاه هرمزگان گفت: این گروه با دعوت رسمی در بازار هنری «تنزمیس» (tanzmesse) کشور آلمان که هر ساله با حضور گروه‌های هنری مختلف از سراسر دنیا برگزار می‌شود حضور می‌یابد.

حضور گروه تئاتر در بازار هنری «تنزمیس» آلمان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی گروه تئاتر کارگاه، مجید سرنیزاده گفت: گروه تئاتر و حرکت کارگاه همواره حضور در رویدادهای بین‌المللی هنری را به عنوان فرصتی برای ارائه آثار هنری و گفت‌وگوی میان فرهنگی و اشاعه و معرفی پتانسیل‌های فرهنگ ایرانی و هرمزگانی مدنظر قرار داده است.  وی در اینباره بیان کرد: در همین راستا به واسطه حضور در چند رویداد بین‌المللی در سال‌های قبل و دیدار مدیر این جشنواره از اجرای گروه، جهت شرکت در دوره بعدی این رویداد که در تاریخ 27 تا 30 آگوست 2014 (پنج تا هشت شهریور 1393) برگزار می‌شود برای بار دوم دعوت شده است.

وی همچنین درباره این رویداد هنری عنوان کرد: رویداد هنری بین‌المللی «تنزمیس» (tanzmesse)، یک بازار هنری دوسالانه است شامل جشنواره، نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی با هدف ایجاد و تقویت روابط تجاری و هنری بین هنرمندان و کمپانی‌های هنرهای حرکتی در دنیا که از سال 1994 در شهر دوسلدورف برگزار می‌شود.

این فعال هنری خاطر نشان کرد: نمایشگاه «تنزمیس» از یک‌سال، پیش از برگزاری رسمی، به صورت مجازی با ارائه تاریخچه و معرفی کوتاهی از گروه‌های شرکت کننده بر روی سایت این جشنواره برقرار است و به دلیل مرجعیت این برنامه فرهنگی و بازدید بالا از سایت آن، امکان آشنایی هنرمندان سایر نقاط جهان با گروه و فعالیت‌هایش از یک‌سال پیش از برگزاری فراهم شده است و ارتباطات موثری میان گروه تئاتر و حرکت کارگاه و کمپانی‌های هنری دیگر شکل گرفته است.

سرنیزاده تصریح کرد: در حال حاضر برنامه قطعی شده گروه برای شرکت در این رویداد هنری تدارک یک غرفه برای ارائه آثار هنری هنرمندان استان و گروه تئاتر کارگاه شامل (ویدئو، عکس و پوستر از اجراهای نمایش) است.

وی اضافه کرد: همچنین در صورتی که یکی از نمایش‌های گروه به نام "وقتی ما مرده‌ها برخیزیم" نوشته هنریک ایبسن و به کارگردانی مجید سرنیزاده آماده شود امکان اجرای نمایش نیز در این رویداد فراهم خواهد شد.

این هنرمند هرمزگانی تاکید کرد: حضور در این رویداد به دلیل توانمندی‌های هنرمندان هرمزگان در حوزه هنرهای حرکتی و تئاتر حرکتی فرصت مناسبی برای ارائه و معرفی این ظرفیت‌ها به هنرمندان سایر کشورهای جهان است، هر ساله در این رویداد بالغ بر 500 کمپانی و گروه هنری مطرح از سراسر جهان به ارائه آثار می‌پردازند.

وی ادامه داد: گروه تئاتر کارگاه در سال 2012 نیز به عنوان تنها نماینده ایران برای شرکت در نمایشگاه این رویداد دعوت شده بود.

انتهای پیام/88001/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول