اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج اساتید کشور:

عده‌ای به دنبال مصادره کردن وزارت علوم هستند

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: بعضی‌ها برای رسیدن به اهداف خود به دنبال مصادره و منفعل کردن وزارت علوم هستند.

عده‌ای به دنبال مصادره کردن وزارت علوم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سهراب صلاحی امشب در همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و آموزش عالی استان فارس در سخنانی اظهار داشت: از وزیر علوم انتظار نداشتیم که به وعده‌های خود مبنی بر استفاده نکردن از نیروهای مسئله‌دار در دانشگاه‌ها و آموزش عالی عمل نکند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای فریب خورده 11 میلیون اختلاف رای را در سال 88 نادیده گرفته و این تعداد را تقلب و دروغ عنوان کردند، افزود: بیش از 30 هزار استاد بسیجی و دانشجو اجازه نمی‌دهند که فضای دانشگاه از وجود چنین عناصری دچار التهاب و تشنج شود.

رئیس بسیج اساتید کشور خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان را از خود دانسته اما فتنه‌گران و غرب‌گراها که برای دست‌یابی قدرت در مجلس با دشمن همنوا می‌شوند از ما نیستند.

صلاحی تصریح کرد: به روشنفکران غرب‌گرا که بر این باور هستند ارتباط با آمریکا دموکراسی می‌آورد، باید رویداد مصر را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهند تا از اشتباه خود بیرون آیند.

وی بیان داشت: تاریخ و اتفاقاتی که در کشور روی داده است، نشان می‌دهد که به آمریکا نباید اعتماد کرد، چراکه هیچ‌گاه به تعهدات و وعده‌های خود نسبت به دیگر کشورها وفا نکرده است.

رئیس بسیج اساتید کشور اضافه کرد: در راستای مقابله با توطئه‌های استکبار، شعار مرگ بر آمریکا برای ایران اسلامی قدرت بین‌المللی به بار آورده و این شعار تا درون کوچه‌های این کشور راه افتاده است.

صلاحی ابراز داشت: بیش از پنج قرن دنیا زیر سلطه غرب رفته و نیز محرک اصلی وقوع جنگ در بوسنی، عراق علیه کویت، سوریه و نیز جنگ‌های داخلی در افغانستان و دیگر کشورها آمریکا بوده است.

وی ابراز داشت: کشوری که در 76 مملکت جهان حضور نظامی داشته و مطرح کردن انرژی هسته‌ای ایران برای آمریکا یک بهانه‌ای بیش نیست و بیشتر به فکر منافع خود است اما بعضی‌ها در کشور دیر متوجه این ترفند استکبار می‌شوند.

رئیس بسیج اساتید کشور با تأکید بر اینکه جهان منتظر یک حرکت، حرف و ایده جدید از سوی ایران است، یادآور شد: استقلال‌طلبی، موقعیت جغرافیایی و راهبردی، ارائه طرح نظم نوین جهانی، توان فرهنگی برگرفته از اسلام، اعتماد به نظام اسلامی، نقش مقام معظم رهبری در معادلات سیاسی و اجتماعی و دست‌یابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای از مهم‌ترین شاخصه‌ها و ظرفیت‌های بالا در ایران اسلامی است.

صلاحی خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت‌های کشور در عرصه بین‌المللی، هنوز دولتی هم‌طراز با جمهوری اسلامی روی کار نیامده است و علت آن مشکل در قوای سه‌گانه به ویژه قوه مجریه است، چراکه زمانی بعضی از مسئولان به قدرت می‌رسند دچار خودشیفتگی و خودبزرگ‌بینی می‌شوند.

وی در مورد اصلاح دانشگاه از درون گفت: تولید فکر و نظریه در حوزه علوم انسانی امکان پذیر نیست چراکه در این حوزه نظریه غرب حاکم است.

رئیس بسیج اساتید کشور تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف خود در دانشگاه‌ها، حدود 180 نظریه محوری در حوزه‌های گوناگون مورد نقد و بررسی قرار گرفته که از این تعداد 70 نظریه در تابستان سال جاری داوری و پذیرفته و وارد دانشگاه می‌شود.

انتهای پیام/2448/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول