اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بجنورد:

نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی همپای ساخت کتابخانه مورد توجه قرار بگیرد

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بجنورد تاکید کرد: باید نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی هم پای ساخت کتابخانه مورد توجه قرار بگیرد.

نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی همپای ساخت کتابخانه مورد توجه قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد ابوالقاسم اکبری امروز در نشست ستاد اجرایی ستاد هفته کتاب شهرستان با بیان اینکه همان طور که برای تأمین زیرساخت‌های کتابخوانی و حوزه فرهنگ اقدام به ساخت کتابخانه‌ می‌شود لازم است تا کتا‌بخوان هم بسازیم، تصریح کرد: برای تحقق فرهنگ مطالعه، بایستی این فرهنگ از سنین پایین و مهد کودک در جامعه نهادینه شود.

وی تصریح کرد: اختصاص روزانه دست کم 15 دقیقه برای مطالعه کتب مفید می‌تواند به ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و فرهنگ عمومی در جامعه کمک کند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بجنورد با اشاره به منویات رهبر انقلاب اسلامی در مورد ضرورت ترویج کتابخوانی گفت: به همین منظور متولیان فرهنگی باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و نیل به موفقیت در این زمینه، فرمایشات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه فعالیت‌ها و برنامه‌های خود قرار دهند.

وی راه‌اندازی و ایجاد فضاهای کتابخانه‌ای در اماکن عمومی چون مطب پزشکان، خبازی‌ها، اتوبوس را مورد توجه قرار داد و افزود: البته  اقدامات خوبی در ماه‌های گذشته برای راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در اماکنی چون بانک‌ها انجام شده است.

به گفته اکبری راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه یکی از اقدامات موثر و قابل تقدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بجنورد اجرای طرح ایستگاه مطالعه در مکان‌های پرتردد را علاوه بر ارتقای سرانه مطالعه باعث ساماندهی اوقات فراغت مردم به بهترین نحو دانست.

این مسئول همچنین خواستار تقویت مشارکت مردم در توسعه کتاب و کتابخوانی و فعال‌تر شدن دستگاه‌های تأثیر گذار در این بخش شد.

تجلیل از خیرین کتابخانه‌ساز، تجلیل از اعضای کتابخانه نمونه، برقراری ایستگاه‌های اهدا کتاب و همچنین تجلیل از خردسال‌ترین و مسن‌ترین عضو کتابخانه از مصوبات نشست ستاد اجرایی ستاد هفته کتاب شهرستان بجنورد بود.

به گزارش فارس، 25 آبان تا دوم آذرماه به عنوان هفته کتاب نامگذاری شده است.

شعار این هفته کتاب امسال با عنوان کتاب، آیینه فرهنگ و فرزانگی  انتخاب شده است.

انتهای پیام/63002/‌ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول