اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

اصلاح ساختار 291 واحد مرغداری در مازندران

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تعداد 291 واحد مرغداری استان در دو سال گذشته اصلاح ساختار شد.

اصلاح ساختار 291 واحد مرغداری در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حسین نگهدار در جلسه کمیته تخصصی طیور استان اظهار داشت: این جلسه با توجه به مصوبات کارگروه تخصصی امور اقتصادی، توسعه‌بخش کشاورزی استان بوده و به منظور برنامه‌ریزی و ایجاد ساختار مناسب در راستای توانمندسازی و اصلاح سیستم پرورش در واحدهای مرتبط با صنعت طیور استان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه تحریم‌ها و تغییر ارز مرجع به مبادله‌ای در حال حاضر شرایط صنعت طیور مطلوب بوده و با همگرایی بیشتر تشکل‌ها و تداوم روند مدرن‌سازی مرغداری‌ها شرایط این صنعت بیش از پیش بهتر می‌شود، افزود: در دو سال گذشته تاکنون با اعتبارات یارانه‌دار و توسعه بخش کشاورزی، در 291 واحد مرغداری استان طرح اصلاح ساختار صورت گرفت که نتایج خوبی از نظر کمی و کیفی به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر بروز رسانی آمار فعالیت واحد‌های تولیدات طیور، تکمیل و ارسال آمار و اطلاعات فعالیت‌ها توسط تشکل‌های مربوطه را ضروری دانست.

مدیر طیور معاونت بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز با اشاره به تاثیر تولیدات صنعت طیور استان در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات مربوطه کشوری تصریح کرد: اهمیت این موضوع باعث تصویب طرح مدرن‌سازی مرغداری‌ها در کارگروه اقتصادی استانداری شده است.

عطایی‌نژاد گفت: هر یک از تشکل‌ها بر لزوم به کارگیری فناوری‌های نوین در صنعت طیور و تداوم جلسات تاکید کردند. 

* اجرای 762 فقره قلع و قمع ساخت‌وساز غیرمجاز

در دومین خبر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رئیس این سازمان گفت: در شش ماهه اول امسال 762 فقره حکم قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان اجرا شد.

رضا عظیمی افزود: در راستای قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب 1/8/85 مجلس شورای اسلامی مواد یک و تبصره دو ماده 10 این قانون از سوی این سازمان با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط از جمله قوه قضائیه و نیروی انتظامی، نسبت به قلع و قمع بناها و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی در سطح استان اقدام شد.

وی تصریح کرد: در این راستا در شش ماهه اول امسال 762 فقره تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی و ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت حدود 97 هکتار مورد قلع و قمع قرار گرفت.

عظیمی در ادامه با اشاره به اینکه در شش ماهه اول امسال 412 فقره تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت حدود 96 هکتار در استان مازندران صورت گرفته است، به  تمامی مالکان اراضی زراعی و باغی موضوع این قانون که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز اقدام به تغییر کاربری کردند توصیه کرد قبل از هرگونه اقدام برای دریافت راهنمایی و اخذ مجوزهای لازم به مدیریت امور اراضی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/2296/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول