اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی:

فقدان عسکراولادی برای جامعه سیاسی جبران‌ناپذیر است / تلاش حبیب برای ‌تلطیف فضای سیاسی‌

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: فقدان عسکراولادی برای جامعه نخبگان سیاسی کشور جبران‌ناپذیر است.

فقدان عسکراولادی برای جامعه سیاسی جبران‌ناپذیر است / تلاش حبیب برای ‌تلطیف فضای سیاسی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا ترقی عصر امروز در مراسم پرشکوه و کم‌نظیر بزرگداشت مرحوم حاج حبیب‌الله عسکراولادی که با حضور مسئولان، نخبگان، تشکل‌های سیاسی، مذهبی و اقشار گوناگون مردم فارس در مسجد فاطمة‌الزهرا (س) شیراز برگزار شد، اظهار داشت: مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی در مسائل سیاسی از سعه صدر و قدرت بی‌نظیر تجزیه و تحلیل برخوردار بود.

به گفته وی، عسکراولادی دائرة‌المعارف تاریخ معاصر انقلاب محسوب می‌شد و تمام سلائق سیاسی کشور او را به انصاف و اعتدال در جایگاهی پدرگونه در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور پذیرفته بودند.

وی ادامه داد: گرانی‌گاه و مرکز ثقل نیروهای انقلاب و اصولگرایان برای حفظ انسجام و یکپارچگی خود از وجود عسکراولادی بهره می‌برد.

ترقی اضافه کرد: عسکراولادی مجاهدی خستگی‌ناپذیر و یار دیرین امام بود و همان‌طور که مقام معظم رهبری در پیام خود اشاره کردند وی از جوانی در خدمت اسلام و روحانیت کوشا و بر راه ولایت استوار بود.

وی با اشاره به تلاش‌های مستمر عسکراولادی در راه پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی خاطرنشان کرد: وی مفسری هوشمند و مبارزی نستوه بود و دوران 13 ساله زندانش در کنار استوانه‌های انقلاب برکات و ثمرات فراوانی به همراه داشت و رویش‌های فراوانی را در کوران مبارزه رقم زد.

ترقی تصریح کرد: جنبه امدادگری و خدمت به نیازمندان جامعه در عسکراولادی پیش از پیروزی انقلاب به تثبیت رسیده بود و حضرت امام(ره) هرگاه می‌خواستند به افراد آبرومند کمکی برسانند به وی ماموریت می‌دادند.

این فعال سیاسی ابراز داشت: امام جوهره و شخصیت آقای عسکراولادی را در رسیدگی منطبق با سیره اولیای الهی به نیازمندان دیده بود که مشکلات افراد آبرومند را به گونه‌ای حل کند که به کرامت انسانی و شخصیت اجتماعی آنان لطمه‌ای وارد نشود.

وی بیان کرد: این ویژگی از یک انسان متواضع و خداترس بر می‌آمد و از همین رو بود که پس از انقلاب و  تاسیس کمیته امداد عسکراولادی به دستور امام سکان آن را در دست گرفت.

به گفته وی، عشق به محرومان و ایتام و خدمتگزاری بی‌منت برای حل مشکل نیازمندان ویژگی بود که تا پایان عمر با عسکراولادی همراه شد، هرچند وی بنا داشت با زدودن آثار فقر دوران طاغوت، کمیته امداد را به سمت کارآفرینی سوق دهد.

عسکراولادی از خواص مورد اعتماد امام و رهبری بود

ترقی از دورانی ذکر کرد که عسکراولادی در زندان به طلبه‌ها مکاسب و لمعه تدریس می‌کرد و ادامه داد: امام(ره) تاکید داشتند که در نظام اسلامی باید کسانی مسئولیت بگیرند که طعم فقر را چشیده و در عین مدیر بودن اسلام‌شناس نیز باشند.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در ادامه گفت: عسکراولادی به مصداق تعبیری که مقام معظم رهبری در مورد عبرت‌های عاشورا بیان کردند در وقت لزوم عماری در کنار ولی امر خود بود و مواضع ولایت را به ظرافت و دقت تبیین می‌کرد و به همین دلیل از خواص مورد اعتماد بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری محسوب می‌شد.

اشاره به مشورت‌پذیری عسکراولادی در عین صاحب‌نظر بودن دیگر موردی بود که ترقی به آن اشاره کرد و افزود: در مراسم تشییع این مرد بزرگ تمام افراد به یکدیگر تسلیت می‌گفتند و خود را صاحب عزا می‌دانستند.

وی دلیل این امر را حضور مستمر عسکراولادی در مبارزات از 15 خرداد 42 تا ملی شدن صنعت نفت در کنار مردم دانست و تصریح کرد: این شخصیت بزرگوار در ایجاد انسجام و وحدت و رشد تشکیلاتی نیروهای انقلاب نقش بسزایی داشت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه به مقطع دیگری از زندگی عسکراولادی اشاره و بیان کرد: وی سعی در تلطیف فضای سیاسی کشور داشت و از این رو در قضایای بعد از فتنه سعی کرد بستر بازگشت افراد به آغوش نظام را فراهم بیاورد.

به گزارش فارس، در این مراسم نماینده ولی فقیه در فارس، آیت الله سید علی اصغر دستغیب، امام جمعه کازرون، فرماندار شیراز، فرمانده نیروی انتظامی این استان، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس، مدیرکل کمیته امداد فارس، دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس و اعضای این حزب در این استان، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، مدیر حوزه‌های علمیه این استان، معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری این استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، مدیرکل محیط زیست این استان و جمع کثیری از روحانیون و علما و عموم مردم حضور داشتند.

انتهای پیام/‌2448/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول