به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، داریوش عشایری با اشاره به اینکه کیفیت نیز مانند سایر منابع و امکانات باید مدیریت شود، اظهار کرد: براساس تحقیقات انجام شده ارتباط معناداری بین مدیریت بهینه و بهبود کیفیت وجود دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه کیفیت حاصل شانس و اقبال نیست بلکه به مدیریت عالمانه نیاز دارد، اضافه کرد: در دهههای گذشته مفهوم کیفیت از دنیای صنعتی و تولید به دنیای خدمات و سازمانهای دولتی گسترش یافته است.
عشایری گفت: ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی شرح وظایف گستردهای را ایجاد کرد و بر عهده این مجموعه گذاشت که براساس آن اداره کل راه و شهرسازی استان فارس با توجه به جایگاهی که این استان در سطح کشور دارد نقش اثرپذیر و اثرگذار مهمی را ایفا میکند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس ادامه داد: به جرأت میتوانیم بگوییم که در کشور، بیشترین پروژههای عمرانی در بخشهای حمل و نقل در این استان در حال اجراست و به جز بخش حمل و نقل دریایی که در فارس نداریم، در مابقی بخشهای حوزه حمل و نقل بیشترین پروژهها را در حال اجرا داریم.
وی با بیان اینکه یکپنجم راهآهن در حال ساخت کشور در فارس است، خاطرنشان کرد: فارس در آینده چهارراه ریلی کشور میشود.
عشایری تصریح کرد: بزرگترین آزادراه کشور به طول 210 کیلومتر را در فارس در حال اجرا داریم ( آزادراه شیراز - اصفهان) که تاکنون 16 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان سال 94 به بهرهبرداری میرسد؛ این پروژه توجیهپذیری بسیاری را دارا بوده و اثرگذار است.
وی ادامه داد: در بخش بزرگراهی نیز یکهزار کیلومتر بزرگراه در فارس در حال اجراست که بر اساس آن تمام مراکز شهرستانها به مرکز استان از طریق شبکه بزرگراهی متصل میشوند؛ پس از بهرهبرداری از این میزان بزرگراه تا پایان برنامه پنجم توسعه هیچ مرکز شهرستانی در فارس نیست که با بزرگراه به شیراز متصل نشود.
عشایری گفت: بزرگراههای شیراز – جهرم – لار - بندرعباس، شیراز – فسا – داراب - کهکم، فسا – استهبان - نیریز – قطرویه - سیرجان و ... از جمله این پروژهها هستند.
وی همچنین با اشاره به راههای روستایی در حال ساخت در فارس تصریح کرد: 750 کیلومتر راه روستایی نیز در این استان در حال ساخت است اما اعتبارات در این بخش بسیار مظلوم واقع شدهاند.
انتهای پیام/2448/ز/ث3001