اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خواستار شد

مشارکت کشاورزان در پرداخت آب‌بهای سالانه نخیلات

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خواستار مشارکت کشاورزان در پرداخت آب‌بهای سالانه نخیلات شد.

مشارکت کشاورزان در پرداخت آب‌بهای سالانه نخیلات

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، سید مهدی موسوی صبح امروز در نشست با کشاورزان و باغداران منطقه آبپخش اظهار داشت: آبیاری یکی از مهم‌ترین مسائل در عرصه کشاورزی است و به خاطر اثرات بالای آن بر کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی حساسیت خاصی به آن وجود دارد.

وی افزود: در سال‌های اخیر شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر تمام توان و پتانسیل خود را برای ارائه خدمات مطلوب به کشاورزان به کار بسته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: وجود برخی نواقص و کمبودها در روند آبیاری را قبول داریم و هر سال برای کاهش این نواقص تلاش کرده‌ایم.

موسوی بیان داشت: مشارکت مردم و باغداران در توزیع آب کشاورزی از مسائل مهمی است که سبب بهبود وضعیت کشاورزی می‌شود و در سال‌های اخیر بارها به آن تاکید داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: ایجاد تشکل‌های آب‌بران به‌منظور مشارکت کشاورزان در امر توزیع آب راهکاری است که اقدامات لازم در این زمینه را انجام داده‌ایم و از کشاورزان انتظار داریم در این امر مشارکت کنند.

این مسئول اذعان داشت: در صورت ایجاد تشکل‌های آب‌بران در محدوده کانال‌‌های آبیاری مدیریت آب تخصیصی به حوزه هر کانال آبیاری در اختیار باغداران قرار می‌گیرد و این امر نفوذ و تاثیرگذاری کشاورزان در انجام فرآیند آبیاری نخیلات را به نسبت بیشتر از قبل می‌کند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: تشکیل تشکل‌های آب‌بران علاوه بر مشارکت کشاورزان در فرآیند آبیاری سبب افزایش عدالت در اجرای فرآیند آبیاری می‌شود.

موسوی ابراز داشت: پرداخت آب‌بهای کشاورزان از مهم‌ترین مسائلی است که کشاورزان با فعالیت در این زمینه می‌توانند به توسعه زیرساخت‌های آبیاری کمک کنند.

وی افزود: نگهداری و بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری هزینه‌های بالایی دارد که تمام این هزینه‌ها باید از محل آب‌بهای پرداختی کشاورزان تامین شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: در تعیین نرخ آب‌بها به تمامی مشکلات کشاورزان توجه شده و در این زمینه به نحوی اقدام شده است که رفاه کشاورزان را در این عرصه را تامین کند.

موسوی اظهار داشت: از تمام کشاورزان و باغداران منطقه آبپخش انتظار داریم که با پرداخت به موقع آب‌بهای خود ما را در اراده خدمات مطلوب آبیاری یاری کنند.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های مدیرعامل و معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اقدامات ارزنده‌ای به‌منظور توسعه شبکه آبیاری آبپخش صورت گرفته است و اعتبارات 212 میلیارد تومانی برای توسعه و بازسازی این شبکه آبیاری در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/2452/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول