اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با شب هفت عاشورای حسینی

مراسم بزرگداشت مرحوم عسکراولادی در سنندج برگزار می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: مراسم شب هفت حبیب‌الله عسکراولادی امشب همزمان با شب هفت عاشورای حسینی در حسینیه سنندج برگزار ‌می‌شود.

مراسم بزرگداشت مرحوم عسکراولادی در سنندج برگزار می‌شود

قنبر موسی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از سنندج اظهار داشت: مراسم بزرگداشت و شب هفت مجاهد دیرین انقلاب، مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی امشب همزمان با شب هفت ماه محرم در حسینیه سنندج برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان و به همت کمیته امداد امام خمینی و فعالان سیاسی و اجتماعی استان، همزمان با چند استان‌ کشور برگزار خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در ادامه به ویژگی‌های این مجاهد بزرگ اشاره کرد و گفت: عسکراولادی مجاهدی خستگی‌ناپذیر بود و در طول عمر با برکتشان در راستای تحقق اهداف نظام همواره در عرصه‌های مختلف حضوری پررنگ داشت.

موسی‌نژاد ولایت‌مداری و حرکت در مسیر امام و رهبری را از مهم‌ترین خصوصیات عسکراولادی عنوان کرد و اظهار داشت: خشوع در برابر خدا و امانت‌داری از خصوصیات بارز این مجاهد خستگی‌ناپذیر بود.

وی خاطرنشان کرد: این مرحوم در تمام عرصه‌های سیاسی مبارزات ملت ایران مجاهدانه در حمایت از آرمان‌های امام و جانشین برحقشان در مسیر حق و حقیقت گام برداشت.

موسی‌نژاد با بیان اینکه این انسان بزرگ تمام زندگی خود را وقف خدمت به مردم به‌ویژه نیازمندان کرد، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب و آزادیش از زندان تمام زندگی خود را وقف حمایت از مستضعفان و یاری‌ رساندن به مستمندان کرد.

وی از عسکراولادی به عنوان یکی از یاوران وفادار امام نام برد و افزود: این انسان بزرگ از دوران نوجوانی تا آغاز نهضت بیداری امام همواره یاور امام بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی به عنوان یادگاری ارزشمند از امام راحل با همت این مرد الهی شکل گرفت و منشأ خیر و برکات بسیار زیادی برای نیازمندان جامعه شد.

به گفته موسی‌نژاد، عسکراولادی از نوجوانی فعالیت سیاسی خود را آغاز و در سال 1341 با امام خمینی‌ آشنا شد و به نهضت انقلاب اسلامی پیوست.

وی خاطرنشان کرد: این یار وفادار امام راحل در سال 1342 با جمعی از همفکران خود حزب مؤتلفه اسلامی را تشکیل داد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد:‌ عسکراولادی علاوه بر تحمل 13 سال زندان در دوران حکومت پهلوی، پس از انقلاب اسلامی نیز در کنار سایر یاران انقلاب نقش ویژه‌ای در تحقق اهداف انقلاب و نظام داشت.

گفتنی است، حبیب‌الله عسکراولادی یار دیرینه امام و رهبری بعد از یک دوره بیماری 70 روزه چهارشنبه 14 آبان‌ماه بر اثر عفونت ریوی در بیمارستان دی تهران درگذشت.

انتهای پیام/79002/م40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول