اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

جریان کربلا سراسر درس جاودانه است

امام جمعه جیرفت گفت: جریان کربلا فقط یک حادثه نظامی و رویارویی دو لشکر نبود که یکی از نظر ظاهری پیروز شود، جریان کربلا سراسر درس جاودانه است.

جریان کربلا سراسر درس جاودانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امشب در جمع عزادارن حسینی در جیرفت با بیان اینکه خداوند متعال ویژگی‌هایی عباد‌الرحمن را در سوره فرقان بیان کرده است، اظهار داشت: این افراد مغرور و متکبر نیستند و زمانی که افراد جاهل آنها را خطاب قرار می‌دهند با آنها درگیر نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه در آموزه‌های دینی ما برای شب جایگاه ویژه‌ای بیان شده است، افزود: عبادالرحمن اهل عبادت هستند و عبادت آنها برای خدا است و برای خواسته و یا ترس از جهنم نیست.

عسکری تصریح کرد: جریان کربلا فقط یک حادثه نظامی و رویارویی دو لشکر نبود که یکی از نظر ظاهری پیروز شود و افراد لشکر دیگر کشته شوند، جریان کربلا سراسر درس جاودانه است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از درس‌ها و آموزه‌های اخلاقی امام حسین (ع) در جریان عاشورا تکریم و حفظ منزلت انسان بود، اباعبدالله (ع) در جریان کربلا می‌خواهد این درس را یاد بدهد که انسان مؤمن محترم است و جنسیت آن فرق نمی‌کند و اینکه خویشاوند باشد یا نباشد و برده باشد یا آزاد ملاک نیست.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه یکی از کارهای امام حسین (ع) در جریان عاشورا این بود که به یارانش کرامت داد، گفت: اگر یک سیستم، نظام و یا فرد را تحقیر می‌کنند تا از او اطاعت کنند این سیاست فرعونی است، سیاست امام حسین (ع) تکریم یارانش است.

عسکری ابراز داشت: انسان مخلوق خدا و فرزند آدم است اگر خطایی کرد طبق جرمش باید مجازات شود اما نباید توهین کرد، فردی که برخورد ناشایست انجام می‌دهد، خودش فردی ناشایست است.

وی افزود: مردم بدنشان تسلیم زور، عقلشان تسلیم استدلال و قلب آنها تسلیم عشق و محبت می‌شود اگر می‌خواهید کسی به دین روی بیاورد باید دلش تسلیم شود، لذا امام حسین (ع) با دل انسان‌ها کار داشت و دل‌ها را تسلیم کرد.

عسکری ادامه داد: در فرهنگ اسلام و عاشورا تهدید، تطمیع و تحقیر نیست، امام حسین (ع) نسبت به یاران و اهل بیت خود محبت و تکریم دارد که باید این درس را از مکتب امام حسین (ع) بیاموزیم.

انتهای پیام/80002/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول