اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران:

سازمان همیاری‌ها به پرونده‌های راکد روستایی توجه کند

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران، خواستار توجه سازمان همیاری‌ شهرداری مازندران به پرونده‌های قدیمی و راکد روستایی شد.

سازمان همیاری‌ها به پرونده‌های راکد روستایی توجه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، رضا آزادی‌کناری امشب در مراسم بهره‌برداری از مجتمع تولید مصنوعات بتنی تعاونی دهیاران بخش گهرباران با بیان اینکه دهیاری‌ها یک نهاد عمومی خودکفا هستند، اظهار داشت: این نهاد عمومی باید خودش درآمدزایی داشته باشد و روی پای خود بایستد.

وی ادامه داد: دهیاری‌ها برای اینکه روی پای خود بایستند باید در درجه نخست ظرفیت‌های منطقه خود را بشناسند و برای عمران و آبادی آن منطقه برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران، نکته مهم در تعاونی دهیاران را استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها دانست و ابراز داشت: باید جلسات متعددی در این زمینه برگزار شود و مسئولان هر روستا یا بخش با تحقیق و تفکر ظرفیت‌های بخش خود را شناسایی کنند.

آزادی‌کناری، طرح ایجاد سرایداری و خانه و کاشانه در روستاهای ساحلی یا گردشگرپذیر را از جمله طرح‌های مهم و درآمدزا برای مردم روستاها دانست که می‌توانند با ساخت یک واحد سرایداری در زمین کشاورزی خود زمستان‌ها خودشان استفاده کنند و تابستان‌ها به گردشگران اجاره دهند.

این مسئول، یکی از ظرفیت‌های منحصر به فرد شهرستان میاندرود را وجود بیش از 9 کیلومتر ساحل دست نخورده در این شهرستان دانست و متذکر شد: در شهرستان بزرگتری مانند نکاکلا چهار کیلومتر ساحل داریم که همه در اختیار نهادها و ارگانها است و تنها 40 متر از آن آزاد است که در اختیار شرکت پره قرار گرفته‌ است.

انتهای پیام/86021/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول