اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

مشاوران در الگودهی تربیتی نقش پیشتاز دارند / واکسینه دانش‌آموزان ‌در مقابل هجمه ‌دشمنان‌

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مشاوران در ارائه الگوهای شایسته تربیتی برای نسل آینده نقشی ممتاز و شاخص دارند.

مشاوران در الگودهی تربیتی نقش پیشتاز دارند / واکسینه دانش‌آموزان ‌در مقابل هجمه ‌دشمنان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد رنجبر عصر امروز در نشست اعضای تخصصی هسته‌های مشاوره‌ای و گروه‌های آموزشی مشاوران جوان اردبیل با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: امام حسین (ع) از هستی خود در راه خدا گذشت تا جامعه اسلامی اصلاح و امر به معروف و نهی از منکر پیاده شود.

وی تصریح کرد: مشاوره صحیح و حل مشکلات دانش‌آموزان بستر را برای تربیت و شکوفایی استعدادهای آنان فراهم می‌کند.

رنجبر بر حساسیت کار مشاوران و جایگاه مهم آنان در مدارس، فعالیت مستمر فعالیت اتاق فکر مشاوره، ارتباط تنگاتنگ مشاوران با دانش‌آموزان، معلمان و اولیای دانش‌آموزان تأکید کرد و از مشاوران خواست با مشاوره و راهنمایی درست و به موقع دانش‌آموزان را در مقابل هجمه وسیع دشمنان مقاوم و واکسینه کنند.

این مسئول در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: جایگاهی که مشاوران ما در مدارس به عنوان الگودهندگان امین و شایسته دارند، جایگاهی بی‌بدیل و غیر قابل توصیف است که در این جایگاه باید همه آستین بالا بزنیم تا نسل آینده شایسته و درست هدایت شوند.

وی از مشاوران به عنوان امین دانش‌آموزان و صادق خواسته‌ها و مطالبات به حق اولیا و مربیان یاد کرد و ادامه داد: آنچه که در مشاوره‌های تربیتی، پرورشی و همچنین آموزشی مد نظر قرار می‌گیرد خواسته و مطالبه دانش‌آموزان در راستای تربیت صحیح است.

‌رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش اردبیل نیز در مورد اقدامات انجام گرفته در این حوزه و اهم وظایف هسته‌های نواحی، مناطق و اعضای گروه‌های آموزشی مشاوران مطالبی مطرح کرد و بر بومی‌سازی و ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های مشاوره تاکید کرد.

محمود مشکی بیان کرد: ‌ما در قالب مشاوران تربیتی و آموزشی در مدارس به ویژه دوره‌های اول و دوم دبیرستان سعی و تلاشمان بر این است تا با شناسایی مشکلات و برخی از نارسایی‌های تربیتی و آموزشی دانش‌آموزان نسبت به رفع آنها اقدام لازم و حرکت پیشگیرانه را انجام دهیم.

در ادامه شرکت‌کنندگان در مورد چالش‌های پیش روی حوزه مشاوره و ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های مشاوران به تبادل نظر پرداختند.

در پایان مقرر شد جلسات این مجموعه تحت عنوان اتاق فکر مشاوره استان به طور مستمر ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/62003/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول