اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد

برگزاری مراسم دسته‌روی هیئت‌های دانش‌آموزی در مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: مراسم دسته‌روی و عزاداری هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزان استان به‌صورت هماهنگ، روز سه‌شنبه هشتم محرم برابر 21 آبان ماه 92 در سطح شهرستان‌ها و مناطق برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم دسته‌روی هیئت‌های دانش‌آموزی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی امیری عصر امروز در جلسه شورای قرآن و ستاد اقامه نماز اداره کل، اظهار داشت: آنچه در طول تاریخ، بر جان و اراده جوانان ما تاثیر ماندگاری می‌گذارد و آنان را در برابر دشمن، مقاوم می‌سازد و عزم محکم می‌بخشد، دل‌نهادگی به پیام سرخ و جاودانه عاشوراست‌.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: جامعه‌ای که عطر و یاد زلال دلدادگی امام حسین(ع) و یارانش را در مسیر خویش و حاکم بر فضای خود می‌بیند، عزت‌مندی، شجاعت و با اقتدار زیستن را تمرین می‌کند و رخوت و سستی در آن راه نمی‌یابد و جایگاهی ندارد.

وی با اشاره به اینکه مکتب اهل بیت(ع)، مکتب تربیت‌کننده است، گفت: به طریق اولی عزاداری برای حضرت ابا عبدالله(ع) سازنده و مصداق بارز آن انقلاب ما و جوانان آن است که جهان را معطوف به خود کرده است.

امیری با تأکید بر رویکرد آموزش و پرورش به قرآن و تعالیم آن و مکتب اهل بیت(ع)، حرکت در این مسیر و مبنا قرار دادن آن در تعلیم و تربیت را آرمان و آرزوی جامعه اسلامی عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: امسال نیز همانند سال گذشته، مراسم دسته‌روی و عزاداری هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزان استان به صورت هماهنگ، هشتم محرم در سطح شهرستان‌ها و مناطق برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: روز سه شنبه 21 آبان 92‌، دانش‌آموزان با تجمع در مدارس و حرکت در قالب هیئت‌های عزاداری در مسیر‌های تعیین شده و در نهایت عزاداری متمرکز، محبت خود را به اهل بیت(ع) به نمایش می‌گذارند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: تشکیل هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی، اشاعه فرهنگ عاشورایی در مدارس است.

این مسئول با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی به عنوان پایگاهی مستحکم و دارای استراتژی آموزشی و پرورشی، برنامه‌های پرورشی را در جامعه استمرار می‌بخشند، تصریح کرد: رسالت نظام تعلیم و تربیت در این گروه‌ها تجلی می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر این که تشکیل هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی، اشاعه فرهنگ عاشورایی در مدارس است، اظهار داشت: آموزش و پرورش مازندارن افتخار دارد در سال‌های اخیر، تعداد دو هزار و 539 هیئت مذهبی را با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان، راه‌اندازی کند.

وی با اشاره به بر پایی خیمه‌های عزا و ماتم در تمامی مدارس با عنوان هر کلاس یک حسینیه، گفت: تعداد 710 هیئت در سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها و مناطق استان ثبت رسمی شده‌اند.

امیری از شناسایی و تربیت مداحان دانش‌آموز در طرح کانون مداحان شهرستان‌ها و مناطق به تعداد 1040 مداح و نیز برپایی گفتمان دینی با موضوع عاشورا و پیامدهای این واقعه عظیم در مدارس متوسطه خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نقش الگوی عملی معلمان و همراهی آنان در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، تصریح کرد: حمایت مدیران و معلمان مدارس از شکل‌گیری این هیئت‌ها، نشان از تعلق خاطر آموزش و پرورش به تاکید بر آموزه‌های مذهبی و دینی دارد تا با تکیه بر شعایر آسمانی آن، آینده‌سازان را با شور آمیخته با صبر و استقامت عاشورایی آشنا سازند.

انتهای پیام/2296/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول